Move and walk-tråden!
Efter som det finns en hel del här inne som har varit/ska på Move and walk så öppnar jag en diskussionstråd att snacka om ämnet i. Och så vi kan byta lite erfarenheter.
Efter som det finns en hel del här inne som har varit/ska på Move and walk så öppnar jag en diskussionstråd att snacka om ämnet i. Och så vi kan byta lite erfarenheter.
Nej, vi i början av tråden ska alla åka för första gången i höst! Hoppas ni hinner!!! Förstår att det blir tufft med en liten bebis!
Uhm.. det är inte gratis första gången, hörde mig för. Antingen är det landstinget som betalar om de har avtal så klart eller så får man bekosta det själv. Så är det i Göteborg i varje fall!
Det är landstinget som betalar i så fall...vissa gör det.Annars så har PSR om man nu fått det bedömt som en förlossningsskada dom betalar då en gång per år om landstinget inte gör det...kram
tänkte oxå bara informera om www.elsasscenter.dk till alla..vi funderar på att åka dit med Alva.Verkar jätte bra center plus att dom är inte ute efter motoriken som alla andra tränings center utan dom går in för att hjälpa barnen med det psykiska..att få det skadade hjärnan att lära sej..
PSR?
Hej allihopa!
Petter har tid för träning mellan 24/9- 19/10. Ska bli spännande! Någon annan som ska gå denna period i Solna?
//Frida
Vi hoppas på att resursen på dagis ska med 3 dagar/vecka och John (Petters pappa) 1 sag/v. Skulle väldigt gärna vilja vara med hela tiden men eftersom Maja (Petters lillasyster på 7 månader, då 8 månader) är hemma så tror inte jag det är någon bra idé, synd!
PSR är personskade regleringen..om man anmält barnet dit för att man tror att det är en förlossningsskada el att nån gjort fel på nåt sätt på sjukhuset och att det är bla därför barnet blivit som det blivit och fått det klassat som en förlossningsskada genom dom så betalar dom move and walk en gång per år och barn..
Det kommer nog inte att bli så att vi hinner åka med Ella till move and walk i november då det tar tid med fonder och vi inte får det betalt. Får vänta till våren istället. Men det ska bli spännadne att höra er som ska åka vad ni har att berätta när ni kommer hem igen.
Är det någon som vet hur det fungerar med betalande av resa fram och tillbaka från dagis till move & walk? Petter kommer ha sin resurs med må-on och hin undrade idag om typ färdtjänst/taxi/sjukresa?
//Frida