• JojjeB

Aprilpappor 2008

Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.

Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.

Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).

Några fler intresserade??

• Svar på tråden Aprilpappor 2008
  • punkpappa
    AYE skrev 2007-10-31 13:30:31 följande:
    Visst är det viktigaste att barnet mår bra oavsett kön... men lite nyfiken är man ju! Och om man tar reda på vad det är så hinner man ju förbereda sig på om det är en tjej också... Egentligen sak samma, lika lycklig ändå. Men jag har 3 systrar, min sambo har 2 systrar så det lutar ju åt tjejhållet om man ska räkna så. Å andra sidan så trycker jag bara att det ökar sannolikheten för att det ska bli en kille. De har sagt till oss tidigare att de har som policy att inte berätta vilket kön det är på UL. Men samtidigt har jag flera vänner som precis varit där och där de glatt berättade vilket kön det är (om föräldrarna ville) så vet inte riktigt vad man ska tro. Jag ska ha plånboken laddad med cash iaf så jag kan köpa många bilder (40 spänn/st)
    Ta med lite extra stålar och stoppa i fickan på personalen så kanske dom avslöjar könet oxå :)
  • Sugardaddy

Hur jag än gör hamnar jag i ett cirkelresonemang. Jag har bestämt att jag inte vill veta, med andledningen att det faktiskt inte spelar någon som helst roll. Jag vill dessutom att det ska bli en överraskning. Men då säger man ju samtidigt att det SPELAR roll ju.... I vilket fall ska det bli så coolt att lära känna personen där inne vare sig det är en grabb eller en tjej. Jag kommer att pussa den tills den storknar... he he...

• AYE

Jag vill ju veta, och jag tror inte man ångrar sig vad man än bestämmer sig för. Vi kallar magen för Alfons o har gjort så hela tiden, kommer o bli lite knepigt om det kommer ut en tjej... Alfons-a?

Att pussa o krama bebisar ska tydligen vara bra för barnet mot allergier enligt ny forskning. Man överför virus till barnet som hjälper till att skydda mot allergier... Och om inte annat så är det ju mysigt!

• punkpappa
    AYE skrev 2007-11-02 08:47:37 följande:
    Jag vill ju veta, och jag tror inte man ångrar sig vad man än bestämmer sig för. Vi kallar magen för Alfons o har gjort så hela tiden, kommer o bli lite knepigt om det kommer ut en tjej... Alfons-a? Att pussa o krama bebisar ska tydligen vara bra för barnet mot allergier enligt ny forskning. Man överför virus till barnet som hjälper till att skydda mot allergier... Och om inte annat så är det ju mysigt!
    Vad sägs om Alfhild?
  • Muppenn

Alfhild blir man nog ganska ensam om men faktiskt inte så jäkla dåligt :D
    På tisdag ska vi på ultraljudet och vi ska ta reda på könet om dom nu säger det till oss ibland vill dom ju inte berätta.
    Då blir det att vi åker till en privat och tar ett nytt ultraljud för vi vill verkligen veta sa vi från första dagen.
    Blir så mycket lättare att planera nu när det är första barnet och varje släkting och vän verkar lika spänd som oss på att få veta :D

• Emiliaspappa

Hej undrar om jag får lov att hoppa in här=)..Fick min dotter i februari 07 och nästa kommer nu i april 08 beräknad till den 16..

• punkpappa
    Emiliaspappa skrev 2007-11-04 17:09:26 följande:
    Hej undrar om jag får lov att hoppa in här=)..Fick min dotter i februari 07 och nästa kommer nu i april 08 beräknad till den 16..
    Hej!

Ta och lägg till dig i listan då vetja!

BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 7/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 11/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 16/11 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 17/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 21/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 21/4 - Sugardady 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 27/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 27/4 - hubble 27 år - Nyköping - Första barnet
    BF 28/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet
  • punkpappa

Ser förresten att "pappoak" har skrivit att han ska ha barn i november. Du kan ju ändra 11 till 4 om du orkar :)

• Emiliaspappa

BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 7/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 11/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 16/11 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 21/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 21/4 - Sugardady 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 27/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 27/4 - hubble 27 år - Nyköping - Första barnet
    BF 28/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

• AYE

Välkommen Emiliaspappa!
    Imponerande snabba ryck mellan barnen!

Svar på tråden Aprilpappor 2008