• JojjeB

Aprilpappor 2008

Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.

Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.

Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).

Några fler intresserade??

• Svar på tråden Aprilpappor 2008
  • HenrikB

Har förresten ett par bilder på henne i v10 under "starka bilder". Kolla där.

• Luffare

BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 7/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 11/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 17/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 21/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 28/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

• AYE

Magen på min tjej har inte växt märkbart alls än så länge.
    Tyvärr kan jag inte medverka på inskrivningen heller som är om ett par veckor. Vill ju också höra hjärtljud ju. Jag var med på informationsträffen hos barnmorskan och hon verkade jättebra.
    Går in i vecka 11 idag. 30 veckor kvar...

• JojjeB

Skall på inskrivning på tisdag och hoppas att jag kan komma ifrån jobbet. Frugan har en liten bulle som tenderar att svälla lite på kvällskvisten och bli mindre på dagen.

• HenrikB

Blä, är bakfull och måste tvätta om 30 minuter... Min fästmö sover som vanligt. :) Tror inte att jag har någon kompis kvar nu som inte vet att jag ska bli pappa iaf. Har ni berättat än? Någon som ni fruktar att berätta för? Jag har aldrig gjort det till en hemlighet även om jag inte har skrikit ut det, tills nu. Nu vill jag ju inte råka glömma någon. Har nog inte berättat för min bästa barndomsvän när jag tänker efter. Har min pappa kvar också, men det är för att vi inte har pratat med varandra sen i somras. Han bor i Portugal.
    Ska kanske börja sortera tvätten nu...

• Tibita

Den här veckan har barit stora berättar veckan för vår del. De som återstår nu är mina barnhatande kompisar...

• AYE

Tror inte vi har missat att berätta för nån nu... förra helgen gick vi igenom resterande kompisar till mig samt hennes pappa. Så nu vet alla, oavsett hur det går.

• JojjeB

Nu är det inskrivning imorgon och en lätt nervositet har infunnit sig. Även vi har berättat för släkt och några i vår bekantskapskrets när det fallit sig naturligt.

• AYE

Chefen tog in mig på sitt kontor i fredags och undrade hur det var fatt. Han sa att han hade sett att det var nåt som tryckte i mig. Så jag berättade för honom med. Han tog det jättebra så nu känns det bara ännu bättre.
    Är det fler än jag som tänkt på att det är både fotbolls-EM och Sommar-OS nästa sommar?

• JojjeB

Jaha, inskrivningen gick bra och barnmorskan bekräftade att vi faktiskt var väldigt gravida. Tycker ändå att det känns väldigt overkligt och ser fram mot ultraljudet som vi skall ta redan vecka 16.

Svar på tråden Aprilpappor 2008