• JojjeB

Aprilpappor 2008

Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.

Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.

Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).

Några fler intresserade??

• Svar på tråden Aprilpappor 2008
  • Hubble

Hallå! Förstagångspappa på 28 år här, kände att det kunde vara kul att prata med andra likasinnade. Gift sedan i somras och beräknad förlossning i slutet av April. Har inte vart på UL ännu, så datumet är väldigt osäkert än så länge. Bor i Nyköping men pendlar till Linköping och Stockholm. Tar mig friheten att utöka er lista med mig:

BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 7/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 11/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 16/11 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 17/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 21/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 21/4 - Sugardady 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 27/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 27/4 - hubble 27 år - Nyköping - Första barnet
    BF 28/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

• punkpappa
    Sugardaddy skrev 2007-10-18 10:45:56 följande:
    [citat]
    psykolog med eget företag. 29 år gammal och skitskraj samtidigt jätteglad över att få bli pappa i april.
    Välkommen till denna tråd!
    Jag ligger fortfarande sist... hmm!

Trist med missfallen...

Jag måste ju säga det när ingen annan gör det...
    En psykolog som är skitskraj! Man tänker ju sig
    psykologer som världens stabilaste personer som
    kör typ, lite KBT på sig själva så går det över!

Kan tänka mig att ditt barn får en bra pappa
    iallafall som är psykolog och kan sina grejer!
  • punkpappa

Jag skulle alltså citera Sugardaddy första 2 raderna men det blev nåt fel och man kan ju inte för bubblan redigera sina inlägg... grr =)

• Sugardaddy

Mmmm det roliga är att frugan oxå är psykolog, den ungen kommer inte att få det lätt... He he.. Det är klart att vi haft enormt stöd av varandra när det varit jobbigt med missfallen, men det behöver man inte vara psykolog för. Och tja det är inte mycket jag är rädd för i livet, jobbat i dörren i över 12 år och haft min beskärda del av...hetsiga situationer. Men detta är en helt ny nivå, jag är inte rädd så mycket för min egen del som att nåt hemskt ska hända det lilla sköra livet. Och den tanken gör mig ärligt talat livrädd. Men jag tror att det blir automatiskt så att min tar hand om sig själv bättre också, man vill ju för bövelen inte att bebban ska växa upp utan farsa liksom. Tack för resten alla för era lyckönskningar håller tummarna för er med. En annan grej jag funderade på: har blivit extremt känslig för att se barn fara illa typ på tv. Såg på sjukhuset häromdagen och kunde inte se klart när det var ett för tidigt barn som kämpade för livet. Blir ni också mer gråtmilda? Är det det kommande barnet eller den stigande åldern i allmänhet?

• AYE
    Sugardaddy skrev 2007-10-19 20:36:59 följande:
    Blir ni också mer gråtmilda? Är det det kommande barnet eller den stigande åldern i allmänhet?
    Vet inte riktigt om man blir mer gråtmild men däremot tar jag mer illa vid mig när jag läser om barn som far illa. Visst kunde jag känna empati förut också, men det är ett snäpp värre nu. Blev riktigt förbannad när jag hörde om det där paret i 30-årsåldern som brutalt misshandlat sin 2 veckors(?) bebis så att det inte hade ett helt ben kvar i kroppen. VA FAN!???
  • crusty

Läste det också, fattar fan inte hur en del fungerar! Vart uppriktigt förbannad när jag läste det...

• AYE

Två veckor kvar till Ultraljud.
    Vi har fortfarande inte bestämt oss för om vi vill veta vilket kön det är. Jag är bombsäker på att det är en kille, har varit det hela tiden... o min tjej är nyfiken på att ta reda på vad det är bara för att motbevisa mig.
    Hur har ni gjort/vill ni göra?

• punkpappa
    AYE skrev 2007-10-30 13:30:53 följande:
    Två veckor kvar till Ultraljud.Vi har fortfarande inte bestämt oss för om vi vill veta vilket kön det är. Jag är bombsäker på att det är en kille, har varit det hela tiden... o min tjej är nyfiken på att ta reda på vad det är bara för att motbevisa mig.Hur har ni gjort/vill ni göra?
    Vi har ultraljud om 3 veckor.

Jag vill nog inte veta könet, och dom sa dessutom att dom inte
    berättar vilket kön det är även om dom ser det på skärmen.

Och något "vaginalt" ultraljud ska vi inte göra vad jag vet...

Har också känt det på mig att det blir en kille, men vad tusan,
    jag kan inte gå och tänka så för jag måste vara beredd på en tjej också ju =)
  • JojjeB

När vi gjorde UL förra gången så ville jag veta kön men inte min fru. Då det inte funkar att den ena vet men inte den andra så "offrade" jag mig. Dessutom hade vi ändå inte fått veta något fick vi reda på sedan då de hade som policy att inte berätta kön.

Nu är min fru lite inne på att få besked (skall göra UL på annat ställe) innan medan jag inte vill veta (tror jag). Dock är jag kanska säker på att det är en kille igen (min syster har fyra pojkar och frugans halvsyrra har tre pojkar...).

Mest sugen är jag ändå på att få höra att den lilla verkar frisk och stark.

• AYE

Visst är det viktigaste att barnet mår bra oavsett kön... men lite nyfiken är man ju! Och om man tar reda på vad det är så hinner man ju förbereda sig på om det är en tjej också...
    Egentligen sak samma, lika lycklig ändå. Men jag har 3 systrar, min sambo har 2 systrar så det lutar ju åt tjejhållet om man ska räkna så. Å andra sidan så trycker jag bara att det ökar sannolikheten för att det ska bli en kille.

De har sagt till oss tidigare att de har som policy att inte berätta vilket kön det är på UL. Men samtidigt har jag flera vänner som precis varit där och där de glatt berättade vilket kön det är (om föräldrarna ville) så vet inte riktigt vad man ska tro. Jag ska ha plånboken laddad med cash iaf så jag kan köpa många bilder (40 spänn/st)

Svar på tråden Aprilpappor 2008