• JojjeB

Aprilpappor 2008

Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.

Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.

Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).

Några fler intresserade??

• Svar på tråden Aprilpappor 2008
  • medivh

ok, ja vi har en BabyBjörn, #00FF00 och orange-rutig, tjejen tycker den är väldigt 'retro', men jag får ont i ryggen av den..

• AYE

De har en blårutig BabyBjörn, o han tycker den är bättre än att bära omkring ungen i armarna liksom.Sen blir man säkert trött i ryggen efter ett tag. Skulle en bärsjal vara bättre mot ryggvärk?

• JojjeB

Jag har provat bärsjal på en barnmässa i älvsjö för två år sedan och den var väldigt bekväm. Vi fick dock gratis låna en bärsele av bekanta så vi valde det istället då en bärsjal är ganska dyr att köpa. Man kan säkert fixa till det där själv om man har lite koll, men det hade inte vi. Min uppfattning är dock att bärsjalen var klart skönare än bärselen.

• Luffare

Ännu en som har hittat hit. Måste snart köpa en till dator då sambon i princip har bosatt sig vid familjeliv vid den enda vi har.

Har inte riktigt fattat att det kan komma en till människa i familjen under våren. Häftigt. Men lite nervös är jag.. Undrar om allt går bra... Vi har haft ett misslyckat försök. Men nu är allt bra och jag frågade läkaren som gjorde en VUL på sambon om barnet verkligen levde och mådde bra. Och det gjorde det. I alla fall i vecka 7. Så snart kan man börja leta bilbarnstol. :)

• Timberland

Tycker det verkar intresant faktiskt, Ska själv bli pappa i april 2008. känns spännande, jag är ny här på familjeliv, tjejen tvinga mig att bli medlem =) När kommer den gruppen att dra igång då? // Hare bra .T.

JojjeB skrev 2007-08-24 20:01:54 följande:
    Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).Några fler intresserade??
  • punkpappa

Luffare och Timberland:

Vilka datum ska ni få barn?

Lägg till er här i listan...
    Bara kopiera och skriv dit er själva i kronologisk ordning =)

BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BG 7/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 11/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 17/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 21/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 28/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

• JojjeB
    Timberland skrev 2007-09-12 20:02:22 följande:
    Tycker det verkar intresant faktiskt, Ska själv bli pappa i april 2008. känns spännande, jag är ny här på familjeliv, tjejen tvinga mig att bli medlem =) När kommer den gruppen att dra igång då? // Hare bra .T.
    "gruppen" har redan startat i och med denna s.k. tråd. Tanken är väl att vi här kan utbyta erfarenheter och tankar kring graviditeten och annat intressant. Välkommen!
  • HenrikB

Hej! Är lite dålig på att vara inne här men det kan ju bli bättre. Var med min fästmö på inskrivning imorse. Har fått en jättebra barnmorska. Pratade mycket med mig, om att vi båda måste må bra och förstå varandra. Fick dessutom höra hjärtljud! Känns väldigt befriande! Så kan det gå. När har era respektive inskrivning? Har nån mer haft?

• Tibita

Vi ska på inskrivning i nästa vecka, det var inte lätt att få en tid här i Malmö.
    Har magen börjat växa på era tjejer ännu? Min tjejs mage har växt riktigt mycket de senaste två veckorna och putar redan märkbart trots att det bara är v.11

• HenrikB

Nja... Vissa dagar tycker jag den är större än andra. Ett tag var den så stor att jag började fundera om det fanns flera där. Men nu ser den normal ut igen... :)

Svar på tråden Aprilpappor 2008