• JojjeB

Aprilpappor 2008

Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.

Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.

Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).

Några fler intresserade??

• Svar på tråden Aprilpappor 2008
  • AYE

Har inte tänkt så långt än, eller snarare tanken dök upp häromdagen men den har nite fortplantat sig vidare till en plan... har en SAAB 9-3a och det ska väl gå att stänga av... men det känns inte riktigt säkert ändå.
    Nån som har nån erfarenhet av airbags och urkoppling?

• JojjeB

När ettan kom monterade vi barnstolen på den säkraste platsen i bilen: i mitten bak (har en SAAB 9-5 SC). Nu när tvåan är på G har jag väl börjat fundera på om den andra stolen skall vara fram eller bak. Lutar väl åt att båda sitter bak då vi inte sett något behov att ha dem "synliga". Vi har haft en fastmonterad spegel som gjort att man kunnat se lillen även om man varit ensam i bilen.

• AYE
    JojjeB skrev 2007-09-10 18:12:17 följande:
    Vi har haft en fastmonterad spegel som gjort att man kunnat se lillen även om man varit ensam i bilen.
    Fräckt... monterade ni den spegeln så att ni kunde kolla genom backspegeln? Är det inte krångligt att ha barnet där bak om man är ensam i bilen med barnet förresten?
  • AYE
    punkpappa skrev 2007-09-08 00:22:45 följande:
    Trötta klubben även här hemma =)Idag satte jag in ett badkar i ett av badrummen så kan hon ligga där och slöa sen när hon blir riktigt rund och fin (ett bra tag kvar visserligen) så kan jag sköta matlagningen m.m. hehe!
    Jag ska gömma den här posten långt från min flickvän så hon inte efår idéer hon också...
  • punkpappa
    AYE skrev 2007-09-10 21:53:25 följande:
    Jag ska gömma den här posten långt från min flickvän så hon inte efår idéer hon också...
    Hehe...
    Hittills är det dock bara jag som badat.
    Det kanske blir mitt tillhåll i vinter istället =)
  • JojjeB
    AYE skrev 2007-09-10 21:47:46 följande:
    Fräckt... monterade ni den spegeln så att ni kunde kolla genom backspegeln? Är det inte krångligt att ha barnet där bak om man är ensam i bilen med barnet förresten?
    Precis, det finns speglar som är gjorda för detta som sätts fast så att man ser guldklimpen genom backspegeln. Brukar finnas på barnaffärer tror jag. Nej, det är inte speciellt krångligt när man är ensam. Kan väl kanske bero på hur pass barnet tycker om att åka bil eller inte.
  • medivh

Jag funderar på att skaffa bärsjal til nya bebisen(har ingen bil) nån som testat det? vet att många tjejer gillar det men jag tänkte om någon här testat?

• punkpappa
    medivh skrev 2007-09-11 13:12:52 följande:
    Jag funderar på att skaffa bärsjal til nya bebisen(har ingen bil) nån som testat det? vet att många tjejer gillar det men jag tänkte om någon här testat?
    Vad är det för nåt?
    En sjal full med en massa färska och smarriga bär?

Eller ska man få plats med en bebis och då bära barnet
    i en sjal på något sätt? Det känns lite invecklat?
  • medivh

istället för bär-sele, alltså att bra barnet i, dom är ganska stora och sägs ge mer kontakt än t.ex. en sele.

• AYE

Aldrig hört talas om bärsjal men en kompis har en bärsele som han är störtnöjd med.

Svar på tråden Aprilpappor 2008