• Anonym

MÅSTE killar tömma pungen?

Min kompis hävdar att killar måste runka varannan/var tredje dag för att "lätta på trycket", om de inte har sex.

Min man säger att han aldrig runkar, och vi har inte sex så pass ofta som var tredje dag.

Vad tror ni?
    Får killar verkligen ont/besvär om de inte får komma?

• Svar på tråden MÅSTE killar tömma pungen?
  • Anonym (K)

För mig blir det lite beroende på.
    Om jag har en period där jag har vant kroppen med att få komma regelbundet och jag sen slutar då får jag ganska lätt typ blue balls känsla efter ett tag och vill komma. Gör inte direkt ont men lite obehagligt. 

Om jag inte har kommit så ofta så är det lättare att hålla uppe. 

Sen oavsett ovan så om jag väntar för länge typ 3-4 veckor vilket jag gjorde en gång då är risken stor att jag som vuxen kommer i sängen. Vaknade och märkte oh vad händer, jag kommer efter då en sexuell dröm och så kom allt ut i underkläderna. Kändes sådär men vad ska man göra.

• Anonym (Hejsan)

Jag har inte runkat eller haft sex på flera månader. Jag har inte ont av det.

• Anonym (K)
    Anonym (Hejsan) skrev 2025-05-23 19:52:53 följande:

Jag har inte runkat eller haft sex på flera månader. Jag har inte ont av det.

Skönt för dig.
  • Anonym (Nej (finns undantag))

Nej. Det måste vi i regel inte. I 99,999% måste vi inte det. Det finns iofs ett medicinskt tillstånd kallat "hypersperma" som ofta är självförvållat genom en cocktail av droger där kroppen överproducerar spermier och sädesvätska och inte kan absorbera detta och man blir sjuk och får smärtor och kan tom. dö av abstinens.

Så nej.

• Anonym (Bq-deluxe)

Aldrig kännt av att det skulle på något sätt vara smärtsamt att gå ett längre tag utan att tömma, och några våta drömmar har jag aldrig haft,  inte ens när det gått över en månad.

Men alla fungerar ju inte likadant heller. Däremot tömmer jag rätt ofta för att det är gött, men ibland så har det blivit längre perioder utan, och det enda som händer är att när det väl är dags så kommer man rätt fort, och att det kommer lite mer sats (det tar iof bara några dagar att komma upp i)

• Anonym (Apropå dumma frågor)

Vet du några tibetanska munkar som har exploderat av akut brist på tömning?

• Anonym (Raksvararen)

Dags för att skippa PK-svaren och ge lite raka och ärliga svar istället

Måste killar tömma pungen? Ja

Är det osexigt med tjejer som inte ställer upp på det? Ja

Är killar som intygar att killar inte behöver tömma pungen fjollor som inte vågar stå för sina sexuella behov? Ja

Är det vidrigt med tjejer som kommer fram till att killar inte behöver tömma pungen och fullt jämförbart med att män resonerar fram att bindor för kvinnor egentligen inte behövs? Ja

• Anonym (Mannen)

Jag testade en gång att några gånger runka nästan till utlösning och sedan pausa. Tanken var att jag skulle få ett rejält sprut. Då började det värka men inte i pungen utan liksom lägre in. Var riktigt obehagligt och den slaknade.

• Anonym (Man3)
    Anonym skrev 2007-08-29 07:21:42 följande:
    MÅSTE killar tömma pungen?

Min kompis hävdar att killar måste runka varannan/var tredje dag för att "lätta på trycket", om de inte har sex.

Min man säger att han aldrig runkar, och vi har inte sex så pass ofta som var tredje dag.

Vad tror ni?
    Får killar verkligen ont/besvär om de inte får komma?

Ja, det stämmer. Din kompis har rätt. Män måste ha utlösning med jämna mellanrum. Annars blir de sjuka i huvudet och tänker bara på sex.

Onani är mer eller mindre att måste för en monogam man då ingen kvinna i längden klarar av att tillgodose hans sexuella behov själv.
  • Anonym (Man3)
    Anonym (Apropå dumma frågor) skrev 2025-05-24 08:07:08 följande:

Vet du några tibetanska munkar som har exploderat av akut brist på tömning?

Om män inte får sex blir de sjuka i huvudet. Det märker man ganska snart när man tittar på t.e.x. präster i katolska kyrkan utan fru.
Svar på tråden MÅSTE killar tömma pungen?