• Anonym

MÅSTE killar tömma pungen?

Min kompis hävdar att killar måste runka varannan/var tredje dag för att "lätta på trycket", om de inte har sex.

Min man säger att han aldrig runkar, och vi har inte sex så pass ofta som var tredje dag.

Vad tror ni?
    Får killar verkligen ont/besvär om de inte får komma?

• Svar på tråden MÅSTE killar tömma pungen?
  • Anonym (?)
    Anonym (Jodå...) skrev 2025-05-28 21:09:54 följande:

Han gapar om blueballs!

Blueballs är en manlig myt skapad bara för att få ligga.
    Om en man åberopar just blueballs kan jag se det som en anledning för tjejer att vägra totalt.
    Jag är man b.t.w
  • Anonym (Atletiko)

Jag kan typ inte hålla mig två dagar nu för tiden men tänker ofta att 1 gång i veckan räcker. Då är satsen som mest "moogen" har upplevt när jag hållit. Tror optimalt är varannan vecka om man inte har regelbundet sex med en partner eller andra. Tror att man bygger upp en viss spänning, testo och styrka under tiden man håller upp. 

Men tror inte på 90 dagar + som no fap community snackar om. Att man får superkrafter osv. Har själv hållit upp 50 dagar ca innan det bara blev obekvämt och jobbigt. Och när jag väl kom kändes det som vatten typ.

Hålla ut i 1-2 veckor. Optimalt enligt mig.

• Anonym (Jodå...)
    Anonym (?) skrev 2025-05-28 22:42:43 följande:
    Blueballs är en manlig myt skapad bara för att få ligga.
    Om en man åberopar just blueballs kan jag se det som en anledning för tjejer att vägra totalt.
    Jag är man b.t.w
    Han säger att det blir "övertryck i pungen" och då måste den tömmas.
  • Balkongsong89

Om inte skapar utlösning så görs det automatiskt i sömnen. Sperma förnyas och kommer ut, sen töms inte allt nödvändigtvis på samma gång. 
    Vad gäller "måste tömma", inget är ett måste men de flesta mår bra av att få orgasm ibland och det är ofta negativt att hämma naturliga instinkter och processer. Precis som att det är dåligt att hålla inne sorg, ilska och annat. Det kommer ut på nåt sätt och stänger man in det löps stor risk att det kommer ut på fel sätt. 

• Anonym (noi)
    Balkongsong89 skrev 2025-05-29 04:07:20 följande:

Om inte skapar utlösning så görs det automatiskt i sömnen. Sperma förnyas och kommer ut, sen töms inte allt nödvändigtvis på samma gång. 
    Vad gäller "måste tömma", inget är ett måste men de flesta mår bra av att få orgasm ibland och det är ofta negativt att hämma naturliga instinkter och processer. Precis som att det är dåligt att hålla inne sorg, ilska och annat. Det kommer ut på nåt sätt och stänger man in det löps stor risk att det kommer ut på fel sätt. 

Mår verkligen de flesta bra av att få orgasm? Jag hatar det och finner det en extremt obehaglig känsla. Bl.a. därför som jag aldrig ägnar mig åt självbefläckelse. Tänkte att det rimligen måste finnas många fler som känner likadant?

Sen kanske männens kroppar, på ett rent fysiologiskt plan, mår bättre av att rensa rören ibland. Så att inget hinner "sina" i maskineriet. 
  • Balkongsong89
    Anonym (noi) skrev 2025-05-29 04:11:35 följande:
    Mår verkligen de flesta bra av att få orgasm? Jag hatar det och finner det en extremt obehaglig känsla. Bl.a. därför som jag aldrig ägnar mig åt självbefläckelse. Tänkte att det rimligen måste finnas många fler som känner likadant?

Sen kanske männens kroppar, på ett rent fysiologiskt plan, mår bättre av att rensa rören ibland. Så att inget hinner "sina" i maskineriet. 
    De flesta mår bra av det ja, det har forskning visat. Sen finns alltid undantag i allt. Sen så är det nog bättre om man har en sund syn och inställning till det. Självbefläckelse som ord skulle jag säga har en negativ betoning och det påverkar ju synen negativt vilket i sig kan vara destruktivt. 
  • Anonym (noi)
    Balkongsong89 skrev 2025-05-29 04:17:56 följande:
    De flesta mår bra av det ja, det har forskning visat. Sen finns alltid undantag i allt. Sen så är det nog bättre om man har en sund syn och inställning till det. Självbefläckelse som ord skulle jag säga har en negativ betoning och det påverkar ju synen negativt vilket i sig kan vara destruktivt. 
    Fast det var inte menat på det viset. Jag tycker bara att det verkar rätt meningslöst att hålla på med sig själv när man inte är intresserad av detta.

Det är inte mitt ordval som är problemet. Jag tror att orgasmer haussas upp och görs mer betydelsefulla än de egentligen behöver vara. Tror att många inte får ut nåt särskilt av dem, kvinnor i synnerhet. Det är patriarkalt, denna fixering vid orgasmer. 
  • Balkongsong89
    Anonym (noi) skrev 2025-05-29 04:21:31 följande:
    Fast det var inte menat på det viset. Jag tycker bara att det verkar rätt meningslöst att hålla på med sig själv när man inte är intresserad av detta.

Det är inte mitt ordval som är problemet. Jag tror att orgasmer haussas upp och görs mer betydelsefulla än de egentligen behöver vara. Tror att många inte får ut nåt särskilt av dem, kvinnor i synnerhet. Det är patriarkalt, denna fixering vid orgasmer. 
    För kvinnor är orgasmer viktiga för sin fysiska och psykiska välbefinnande, samt för att stärka partnerskap. Orgasm kan ge en känsla av välmående, ångestdämpande och lugnande effekt, och den frigör hormonerna endorfin och oxytocin som bidrar till lyckorus och bindning. 
    Varför är orgasmer viktiga för kvinnor?

Fysiska och psykiska effekter:

Smärtlindring: Orgasm kan minska huvudvärk och andra fysiska smärtor. 

Ångestdämpande: Orgasm kan hjälpa till att dämpa ångest och stress. 

Lyckorus: Frigörelsen av endorfin och oxytocin ger en känsla av lycka och välmående. 

Bindning: Oxytocin är ett hormon som främjar bindning mellan partners. 

Relationen:

Stärker intimitet: Orgasmer bidrar till att stärka den fysiska och emotionella intimiteten mellan partners. 

Fysisk njutning: Orgasm är en viktig del av den fysiska njutningen i sex. 

Vad är det som är patriarkalt med orgasmer, båda könen får dem, vill generellt ha dem och mår bra av att få dem.
    Sen om det finns män eller kvinnor som inte gillar det precis som de finns folk som inte gillar träning, frukt/grönsaker som allmänt är bra för det flesta så är väl det fine.
    Men det är inte patriarkalt med något båda kan ta del av lika mycket med liknande effekter på välmående?

• Anonym (Jag)

Utifrån personlig erfarenhet som en 30+ man så får jag ont i pungen om jag har stånd en stund och är kåt utan att få utlösning (sk blueballs). Då menar jag inte morgonstånd utan riktigt stånd för att jag är upphetsad Det är smärtsamt och väldigt jobbigt. När det händer behöver jag tömma så det går över. 

Om det går en tid utan sex och utan utlösning är det ingen fara så länge jag just inte blir hård och kåt. Inte tömt på en vecka nu men heller inte heller varit kåt eller hård utöver morgonståndet och då är det ingen fara. Då känner jag ingenting.  

• Anonym (Anno nym)

Jag måste tömma runt var tredje dag.

• Tobben
    Anonym (Anno nym) skrev 2025-05-31 11:26:22 följande:

Jag måste tömma runt var tredje dag.

Vad händer annars?
Svar på tråden MÅSTE killar tömma pungen?