• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • Lokatt
    Snorky skrev 2007-09-11 22:20:17 följande:
    Snacka om att de är lite fula på lindex ibland. Jag köpte ju plagg från både baby o tjej basic-serie. Då sa hon i kassan att jag inte fick kombinera baby o från stora avdelningen, men pojk o flick gick bra att kombinera. Då drog jag en vit lögn om att det har gått bra förut. Då frågade hon en annan av butikspersonalen och hon tyckte det var okej, så jag fick göra det iaf!
    Det har ju jag gjort utan problem! de hittar på egna regler kring det där eller?
  • R Mutt

Min plutt hade molnoverallen för första gången idag när vi cyklade ute...hahaha...han såg ut som en stoppad korv i den. Skulle absolut behövt en storlek större men det fanns ju inte större än 80.

Han kommer väl kunna ha den 2 veckor eller något... men det lär väl inte bli problem att kränga den vidare sedan.

Min shoppingblogg: mamacheapo.blogg.se/
  • bouncer

Åhhh, blir tokig på det här med storlekar! Min dotter är snart 8 månader, väger 8,6 kg å 70cm lång. Köpte först molnoverallen i strl 80 och nu idag köpte jag en i strl 74 också för att prova vilken som är bäst. Den i 80 har mycket längre ben, pyttelite längre ärmar än 74:an. 74:an är lite för stor nu, men hon ska väl inte ha den förrän om ca 2 månader antar jag...Tycker de var ganska korta i kroppen båda två. Nu vet jag inte riktigt, kanske bäst att behålla 74:an och köpa nytt i vår? Hur resonerar ni?

• Snorky
    Buttelina skrev 2007-09-11 22:19:17 följande:
    På tal om kopior. är inte molnoverallens färg o motiv vääääldigt lik denna?
    jo, den är lik... men me&I´s är lika mkt kopior det... molnmönstret fanns redan på 60-talet
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    rebmetpes skrev 2007-09-11 22:18:09 följande:
    snorkyvad kostade den bodyn med lila ringar?
    69:50 eller vad det brukar vara? Den är från basic-serien iaf... så ta 3 betala för 2.
  • miniGrynet
    bouncer skrev 2007-09-11 22:30:47 följande:
    Åhhh, blir tokig på det här med storlekar! Min dotter är snart 8 månader, väger 8,6 kg å 70cm lång. Köpte först molnoverallen i strl 80 och nu idag köpte jag en i strl 74 också för att prova vilken som är bäst. Den i 80 har mycket längre ben, pyttelite längre ärmar än 74:an. 74:an är lite för stor nu, men hon ska väl inte ha den förrän om ca 2 månader antar jag...Tycker de var ganska korta i kroppen båda två. Nu vet jag inte riktigt, kanske bäst att behålla 74:an och köpa nytt i vår? Hur resonerar ni?
    Jag hade behållt 80.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Snorky
    bouncer skrev 2007-09-11 22:30:47 följande:
    hmm... jag har letat som en tok efter en i stl 80 utan att hitta. Min son är 71 cm nu och jag köpte 74:an för att jag inte hittade större. Men den var lång i ärmar o ben som du säger, men kort i kroppen. Men om 80:an är likadan då behöver jag inte jaga mer då??! Jag har inte bestämmt mig än om jag ska behålla den! hmm... tycker han ser så jäkla uppstoppad ut i den!
  • Joona

Gillar att klä min dotter i dessa kläder också! Ville bara säga ett litet pip om att kappahl nu börjat med liknande kläder. Köpte en ljusbrun långärmand tröja med mörkbruna så prickar på idag, jättefin! På kappahl allså! Fast i norrköping tycker jag de är lite dåliga på att köpa in, har inte sett de fina kläder som ni visar bilder på, gnäll

• Line80

tycker inte ni det är konstigt att vissa kläder på baby avd går upp till 86, vissa (bodys på tag 3) går upp till 92 men det mesta går upp till 80 bara?! Tycker det är synd för jag köpte så snygga jeans till sonen i strl.86 på baby men det är ju som sagt inte alls allt som går upp till 86. varför är det så olika?

• Snorky
    Line80 skrev 2007-09-11 22:40:34 följande:
    tycker inte ni det är konstigt att vissa kläder på baby avd går upp till 86, vissa (bodys på tag 3) går upp till 92 men det mesta går upp till 80 bara?! Tycker det är synd för jag köpte så snygga jeans till sonen i strl.86 på baby men det är ju som sagt inte alls allt som går upp till 86. varför är det så olika?
    ja, jag förstår inte heller... för eftersom inte allt finns i 86 o 92 blir det ju att man inte kollar så mkt mer där sen, utan går mest över till stora avdelningarna då. O sen body i stl 92... använder man verkligen det?? jag tyckte det var otympligt redan i stl 86!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)