• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • lollypop
    charmmiss skrev 2007-09-06 12:50:36 följande:
    en till som köpt molnoverallen, köpte 2 st. en i 74 och en i 80.De hade heller inte packat upp dem ännu, jag ringde innan butiken öppnats och la undan När jag var i kassan och betalade var det en annan mamma som bad henne hämta en när hon såg den.Enligt personalen är det sista overallen som de ska få in inga fler modeller kommer. Hon sa att de bara fått en påse med molnoveraller.Nu till en fråga, jag har köpt bamse bävernylonoverall från Lindex, men undrar om min dotter är för liten för att använda en sån klumpig overall, hon är 10mån och ganska liten, nästan 70cm och 7,3kg.För Molnoverallen är väl bara en sen höst overall, eller hade ni tänkt ha den till vintern.
    Hade det varit förra vintern så hade jag lätt kunnat använda den. Då var det så otroligt milt! Och det blev egentligen ingen riktig vinter förrens i februari.
    Men blir det som normalt i år, så kommer den endast nyttjas nu under hösten.

Jag hade en H&M-overall till min lilla förra året. Jättenöjd!
    Så jag funderar på att ta en sån i år igen.

Men jag tror inte att en bävernylonoverall blir för klumpig!?
    Det beror ju iofs på hur aktiv och rörlig hon är i sig själv!

Men det är ju bara att konstatera... Vinterkläder är klumpiga
  • Preggi

Vilken härlig tråd. Här är en till mamma som älskar att shoppa!!
    Jag älskar de danska kläderna men jag handlar lite varsom. Det är kul att Lindex hänger med i modet även om de mesta är kopior så är det ju supersnyggt!!
    Jag tänkte köpa molnoverallen till min tjej men la tillbaka den för att hon redan har höst och vinterkläder.. Så korkat av mig !! Nu är dom ju slut...

• charmmiss

lollypop,
    det har du nog rätt i, att de är klumpiga.
    Såg att de bara had 2 bamse overaller kvar, overallerna verkar vara utplockade redan nu. Och om det är som hon säger att de inte får in fler vågar man nte chansa och sedan vara utan

• lollypop
    charmmiss skrev 2007-09-06 13:01:36 följande:
    lollypop,det har du nog rätt i, att de är klumpiga.Såg att de bara had 2 bamse overaller kvar, overallerna verkar vara utplockade redan nu. Och om det är som hon säger att de inte får in fler vågar man nte chansa och sedan vara utan
    Så rätt
  • lollypop
    solida skrev 2007-09-06 13:01:26 följande:
    Hej preggi!Jag köpte en till Milo idag, men tror att den kanske blir för liten när det börjar bli kallt. De hade bara 68 och 74 och jag köpte 74 men egentligen ville jag ha 80. Kolla in i mitt galleri på bilderna!www.familjeliv.se/krypin/solida/galleri.php
    Tror du inte att den håller ett tag ändå!!!??? Fundersam

Han är sååå söt din lille grabb
  • lollypop
    Preggi skrev 2007-09-06 12:57:11 följande:
    Vilken härlig tråd. Här är en till mamma som älskar att shoppa!! Jag älskar de danska kläderna men jag handlar lite varsom. Det är kul att Lindex hänger med i modet även om de mesta är kopior så är det ju supersnyggt!! Jag tänkte köpa molnoverallen till min tjej men la tillbaka den för att hon redan har höst och vinterkläder.. Så korkat av mig !! Nu är dom ju slut...
    Välkommen Preggi

Ja, jag hade då ALDRIG lagt tillbaka en sån overall
    Men tror du inte det finns fler kvar???
  • solida

lollypop> Ja visst är han? Jo den håller ju ett tag till, men det är ju i okt-nov jag tänkte att han skulle ha den... Men det kanske går bra det också.
    Såg fleeceset idag också, som de inte hade packat upp än. Från stl 86. Helbruna och helgråa (tror jag). Det ska jag köpa tills när han börjar på förskolan i januari, så himla bra att ha under. Ett litet tips!

• Pasadena

Hur borde man tänka...Min dotter är 2 mån och har stl 56. Är det smart att köpta stl 62 i overallen? Tanken är att hon ska ha den i höst...Kanske borde jag ta 68? Men då kommer hon säkert bada i den? SVÅRT!

• Sammet

Har någon köpt, eller kikat på, den bruna lurviga overallen med ugglefoder? Är den lika i storlek som molnoverallen?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)