• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • Tiril

jag skall shoppa lindex i eftermiddag, har gjort plats för lite mer kläder åt tösen min. tur man har lindex-kort!

• Alexa
    lollypop skrev 2007-09-06 12:11:05 följande:
    Vaaa!!!!!????? FY VA DÅLIGT!!! Tråkigt för dig! Men det kommer väl fler chanser
    Dålig stil tycker jag faktiskt... Men sen pratade jag med henne i kassan och hon skulle försöka norpa iaf en åt mig..
  • lollypop
    solida skrev 2007-09-06 12:09:49 följande:
    lollypop> Han är 8 mån, 72,5 cm och 9 kg. Så han är ju ganska stor... ÅH vad svårt! Ska jag försöka få tag på en i 80 och byta? Men det verkar ju vara strykande åtgång, då måste jag ta mig till nån annan lindex än den här hemma IDAG. Vad tyckte du var skillnaden mellan 74 och 80?
    När jag lägger 74:an ovanpå 80:an så är det faktiskt inte så jättemycket som skiljer, ser det ut som med blotta ögat. Men skillnaden gör säkert en hel del i verkligheten!
    På bredden, kanske en cm på varje sida.
    Man ser att armarna är bredare i storlek 80.
    Och sen kanske 2-4 cm på längden.

Som sagt svårt att se!
    Jag har bara provat 74:an på Engla.
    Ska prova 80 sen när hon vaknat och kan återkomma då...
  • kidA

ååhh jag har världens ågren.
    köpte ju en overall igår till min 1månaders baby.
    love väger över 5 kg nu o kanske är runt 56 lång.
    o jag tog en 68a för att de bara hade en 56a o en 68a.

skulle ni valt en mindre? han når ju nästan ut med armarna i ärmarna.
    men benen ligger han ju mest o sparkar med där magen ska vara eg.
    men han kanske växer i den? han kan ju ha 62 i kläder redan o iom att overallen är lite liten i stl så kanske 68 är bra då? så han har ngt att växa i?

VAD SKULLE NI GJORT? bytt till en 62a eller behållt 68an?

kolla in: kboys.se / agge.se
  • Nirnaeth
    kidA skrev 2007-09-06 12:20:59 följande:
    ååhh jag har världens ågren.köpte ju en overall igår till min 1månaders baby.love väger över 5 kg nu o kanske är runt 56 lång.o jag tog en 68a för att de bara hade en 56a o en 68a.skulle ni valt en mindre? han når ju nästan ut med armarna i ärmarna.men benen ligger han ju mest o sparkar med där magen ska vara eg.men han kanske växer i den? han kan ju ha 62 i kläder redan o iom att overallen är lite liten i stl så kanske 68 är bra då? så han har ngt att växa i? VAD SKULLE NI GJORT? bytt till en 62a eller behållt 68an?
    jag hade nog behållt 68:an, den är kanske stor nu men han växer snart i den. Och då räcker den länge också
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Alexa
    kidA skrev 2007-09-06 12:20:59 följande:
    ååhh jag har världens ågren.köpte ju en overall igår till min 1månaders baby.love väger över 5 kg nu o kanske är runt 56 lång.o jag tog en 68a för att de bara hade en 56a o en 68a.skulle ni valt en mindre? han når ju nästan ut med armarna i ärmarna.men benen ligger han ju mest o sparkar med där magen ska vara eg.men han kanske växer i den? han kan ju ha 62 i kläder redan o iom att overallen är lite liten i stl så kanske 68 är bra då? så han har ngt att växa i? VAD SKULLE NI GJORT? bytt till en 62a eller behållt 68an?
    Köp en 62:a oxå... Så kan du kränga den andra på Tradera sen..
  • kidA
    Nirnaeth skrev 2007-09-06 12:24:19 följande:
    jag hade nog behållt 68:an, den är kanske stor nu men han växer snart i den. Och då räcker den länge också
    de växer ju fort i början? o då kan det vara bättre med en lite för stor overall än en som är precis lagom nu.
    Alexa skrev 2007-09-06 12:24:35 följande:
    Köp en 62:a oxå... Så kan du kränga den andra på Tradera sen..
    jag är fattig för tillfället. hade jag haft råd hade jag inte tvekat.
    kolla in: kboys.se / agge.se
  • solida

Det blir nog bra méd 68an, första tiden (hösten) kommer han väl ändå mest använda den som åkpåse, och då spelar det ju ingen roll vart fötterna är. Sen under vinter/våren så växer han i den och kan sitta med den i vagnen!

• lollypop
    kidA: Svårt! Men jag hade nog också behållt 68:an
  • Alexa
    kidA skrev 2007-09-06 12:26:01 följande:
    jag är fattig för tillfället. hade jag haft råd hade jag inte tvekat.
    Men då tycker jag du skall behålla 68:an.. Så kan han ha den hela hösten... Och det är ju kul...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)