• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • trollsanna

god kväll på er. Tack för komplimangerna av mina sminkningar.

Dagens sminking är upplagd. (eller kvällens) ska iväg och jobba så jag har haft god tid på mig idag, Det blev PLs beauty queen tillsammans med chocolate cheeries. blev faktiskt nöjd själv plus att jag har primern jag köpte igår under. Fast jag vet inte om jag märkt någon skillnad på att ha primer el inte.

Nä nu kallar jobbet. So long på er!

• Fridapida
    Jennnie skrev 2007-09-30 20:00:26 följande:
    Ahhh tack för tipset, dock tycker jag att skuggan har suttit bra hela dagen, behöver man primer ändå? Kram Jennie
    Jag tycker att det blir så mkt bättre med en primer eller liknande. Skuggan kommer till sin rätt o det bli mer effekt! Shangri-la är så speciell o man vill verkligen att den ska synas ordentligt. Med en primer kan den se likadan ut på ögonlocket som den gör i burken. En eyeprimer kostar ca 150 kr på MUS o gör att dina skuggor kommer till sin rätt.
  • Pokergirl

Fridapida: Hon har även kommenterat i ett annat inlägg: kollar man på innehållsförteckningen på Blend & Fix så består den av vaselin som första ingrediens och sedan bara konserveringsmedel. Det är alltså i princip samma grej man kan hitta på ICA för tio spänn som MUS förpackat snyggt och satt ett skyhögt pris på.

• Fluffguf

Är det någon som använder vaseline som primer och tycker att det funkar bra? Om det nu är samma sak kan jag ju lika bra använda det!
    En sak som jag undrar är hur mycket primer man ska använda? Ett tunt eller tjockt lager? Och ska man liksom blanda in ögonskuggan i primern på ögonlocket eller bara svepa den över?

• Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-09-30 20:27:50 följande:
    Är det någon som använder vaseline som primer och tycker att det funkar bra? Om det nu är samma sak kan jag ju lika bra använda det!En sak som jag undrar är hur mycket primer man ska använda? Ett tunt eller tjockt lager? Och ska man liksom blanda in ögonskuggan i primern på ögonlocket eller bara svepa den över?
    Man anvvänder INTE vaselin eller blend and fix som primer. Man blandar eyedusten i den o sedan lägger man på det som en cremeskugga. Hur mycket man ska blanda är lite vad man tycker, svårt att förklara.

Om du tar vanlig primer så lägger du ett mkt tunnt lager, så lite det går. Blunda en liten stund så primern inte lägger sig i vecket o torkar där utan torkar som ett jämt lager.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-09-30 20:27:50 följande:
    Är det någon som använder vaseline som primer och tycker att det funkar bra? Om det nu är samma sak kan jag ju lika bra använda det!En sak som jag undrar är hur mycket primer man ska använda? Ett tunt eller tjockt lager? Och ska man liksom blanda in ögonskuggan i primern på ögonlocket eller bara svepa den över?
    Primer lägger man FÖRE skuggan
    Blend & fix BLANDAR man med skuggan o sedan lägger man den.
  • Pindus

02 05 skrev 2007-09-30 13:19:58 följande:

Primer för ögonskugga, right?
    japp :)
  • Pindus

eyedust, är det samma som lösa skuggor? när jag använder mina lösa från id tar jag lite skugga på penseln o sem jobbar jag in den i penseln i locket

Svar på tråden Smink Smink Smink!