• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Hallontrollet

Fridapida, aj då.

Inte mailat dom och frågat eller?
    Vad ska man tänka på nu när man ska beställa?
    vad ska man köpa för färger coh hur många av samma nyans (för att få det snyggt på ögat sedan)?
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Hallontrollet

Vad har man liner ultimates till?? 

• Billy och Jag

för mig tog det ungefär en vecka att få hem från PL.

Beställde shampoo från baresso.se (tror jag det var) i fredagskväll och fick dem i dag.. Jätte bra sida. billigare än hos frissan och fraktfritt om man betalar med kort

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Hallontrollet

Vart köper man biliga men bra borstar?

Någon som har en bild på sina borstar så man kan se vad som kan behövas?
  • Linny

Hallontrollet:
    För mig tog det 1-2 veckor att få hem skuggorna. Det är ca 1/2 tesked i varje burk. Det räcker jättelänge!!
    Köp gärna lite galna färger som du inte skulle våga annars. Det är det som är idén med att köpa så många så billigt. Att bara ta ljusa och försiktiga färger kommer garanterat att göra dig besviken. Köp några få basskuggor, tex. beige, vit, ljust grå osv. Kör sedan på med massa färg.

Mina favoriter är:
    Tart
    Jazzy
    Galaxy
    Uptown
    Sprout (Köp inte både Sprout och Olive you, de är otroligt lika på..)
    Chocolate cherries
    Godiva
    Fresh
    Rockstar
    Dirt-e-girl
    Rose gold
    Peach champagne
    Dubloon
    Tawny

Snyggt att kombinera tex. sprout med dubloon, tart med dubloon, Peach champagne med godiva, Sprout med galaxy,  Fresh med tex. obscene, Rose Gold med Dirt-e-girl, Demure med Uptown och racy osv..

De behöver inte alla gå i samma ton.. Kan vara snyggt med tex. silver till röda, blåa osv och guld till gröna, bruna..

• Linny

Som exempel har jag idag Mercury (ljust silverfärgad) med x-ray (mellanmörkt blålila) med en mer plommonfärgad mörkare lila (empire). Alla från MUS. Ska lägga in bild ikväll..

• Fluffguf

Fridapida: ajaj, hoppas de inte har fastnat i tullen!

Hallontrollet: Jag har beställt från pure luxe två gånger, men jag väntar på det andra paketet. Första gången beställde jag ungefär 15 ögonskuggor och en pensel, då blev frakten 6 dollar. Senast beställde jag över 60 st (folk tror att jag är galen, men jag äääälskar ögonskuggor), och då blev frakten 8 dollar.
    Jag har hört att många inte gillar penslarna, men jag köpte den allra tunnaste eyelinerpenseln, och jag är supernöjd med den.
    Det tog en dryg vecka att få hem paketet. Varje burk innehåller inte så mycket, men det räcker garanterat ett tag, man tar ju så lite! Det är ju bra att kunna testa många olika färger, sedan kan man ju köpa större burkar av sina favoriter.
    Jag har inte hunnit prova så många ännu så jag kan inte uttala mig om mina favoriter, men ett absolut måste tycker jag är utopia. En mörk skimrig lila som är perfekt som eyeliner till rosa/lila tonade skuggor. OMG är en annan favorit som har en helt underbar rödskimrande färg, helt utan att vara glittrig. Jag är hittills nöjd med alla jag har testat, men man behöver definitivt någon form av primer, annars försvinner de jättefort.
    Mitt tips är att köpa många olika för att testa vad du passar bäst i, men snöar ju lätt in på sina vanliga färger! Jag trodde aldrig att jag skulle våga prova så starka färger som rött och grönt, men det är faktiskt riktigt snyggt!

• Linny

ultimate liners ska väl vara som eyeliner egentligen. Men jag tycker inte de är bättre/sämre än andra mörka skuggor..

• DEB

När ni beställer från pureluxe beställer ni den minsta burken då?

• Fluffguf

Nu är dagens sminkning inlagd i galleriet. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att få det att se ut som i verkligheten!

DEB: Jag har beställt den minsta burken, det är ganska mycket i dem ändå!

Svar på tråden Smink Smink Smink!