• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic

Hej, hej...

Fridapida skrev 2007-10-01 13:03:45 följande:
    Jag har snart väntat på mina PL-prover i tre veckor. Har inte fått mitt paket från Hqhair.com heller.
    Fridapida- Inte kul att vänta på något gott, då väntar man alltid förlänge !!

Linny- Den där xray låter intressant, ska nog ta och kolla på den!!
    Hahaha, kan tänka mig hur förvirrad du kände dig när du vaknade nyduschad OCH bakis!!
    Själv är jag manisk att borsta tänderna när jag kommer hem, i vilken skick jag än är i. Att duscha har jag gjort tidigare, som tur är nu är det rökfritt överallt !!

LSS- Vilken shampoo har du beställt??
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Hallontrollet

Tips på vart man kan köpa billiga men bra penslar och en bra primer??

hur gör man med en primer -noll koll, de är jag-
     :)
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Linny

DEB: Ja!

Fluffguff: Jag gillar att du vågar använda färger! Jag skulle dock inte ha målat upp så mycket i inre ögonvrån. Det ser ojämt ut där. Det ser inte heller ut som om du har målat på hela locket utan slutat efter en bit. Fast det kanske bara är på bilden det ser ut så?

• Majestic
    Fridapida- Hörde förresten att man kan använda Microshadow Nectar som blush!!
  • Fluffguf

Linny: jag tror att det är ljuset som gör att det ser ojämnt ut. Jag har målat på hela ögonlocket och upp en bit i globlinjen, men det syns inte alls på bilden. Hur gör du för att få dina bilder så bra?

• Majestic
    Fluffguf skrev 2007-10-01 14:49:14 följande:
    Linny: jag tror att det är ljuset som gör att det ser ojämnt ut. Jag har målat på hela ögonlocket och upp en bit i globlinjen, men det syns inte alls på bilden. Hur gör du för att få dina bilder så bra?
    Ja, det undrar jag ocskå, hur får du bilderna så bra??!!!
  • DEB

Så... Då har jag beställt 19 ögonskuggor och 1 läppglans... Någon som använt deras läppglans?

• Linny

Majestic: Jag lägger in en bild ikväll där du kan se x-ray.
    Jo men jag vaknar alltid nyduschad när jag är bakis. Det komiska var bara att jag tydligen var riktigt plakat (annars brukar jag inte duscha skorna också) men ändå har jag prioriterat duschandet och fixandet. *haha*

Hallontrollet: Primer har man under ögonskuggan för att den ska sitta bättre. Den kan vara genomskinlig eller hudfärgad. man tar på en liten klick och låter den torka till en liten stund, med ögonen stängda. Sedan duttar man på ögonskuggan..

• Linny

Jag har en bra kamera   Men mina bilder ser inte heller ut som i verkligheten. Det syns mycket sämre där med..

Jag tyckte bara att det såg väldigt orange ut, som en liten fläck, vid inre ögonvrån. Men det kanske var ljuset då.

DEB: Jag har provat LEWD. Gillar den!

• Hallontrollet

Okej.

Har du några tips på en billig bra sådan och billiga borstar?
    Du har inte någon bild på dina borstar och penslar?
    Linny skrev 2007-10-01 15:01:44 följande:
    Majestic: Jag lägger in en bild ikväll där du kan se x-ray.Jo men jag vaknar alltid nyduschad när jag är bakis. Det komiska var bara att jag tydligen var riktigt plakat (annars brukar jag inte duscha skorna också) men ändå har jag prioriterat duschandet och fixandet. *haha*Hallontrollet: Primer har man under ögonskuggan för att den ska sitta bättre. Den kan vara genomskinlig eller hudfärgad. man tar på en liten klick och låter den torka till en liten stund, med ögonen stängda. Sedan duttar man på ögonskuggan..
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
Svar på tråden Smink Smink Smink!