• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-02 23:03:52 följande:

jo jag håller med om att rött inte passar.. jag har för röd hud för det.. Tror jag.. Men jag tror jag kör på brunt.. blondt blir så slitet lätt faktiskt... när man bleker och grejjar.. Jag har också en HEMSK virvel.. men med fönen går den ner..
    Det låter som ett förnuftigt beslut. Min virvel är tyvärr envisare än så, men jag är så sugen på att kapa luggen igen. Men tyvärr (o tur) så är det en av mna bästa vänner som klipper mig. Hon är en superkunnig o duktig frisör, men ibland så är det svårt att få sin vilja igenom när hon har en egen åsikt. Men jag litar blint på henne o jag blir alltid nöjd! Hon vet bättre än mig...
  • Billy och Jag
    Fridapida skrev 2007-10-02 23:09:00 följande:
    Lone Star State skrev 2007-10-02 23:03:52 följande: Det låter som ett förnuftigt beslut. Min virvel är tyvärr envisare än så, men jag är så sugen på att kapa luggen igen. Men tyvärr (o tur) så är det en av mna bästa vänner som klipper mig. Hon är en superkunnig o duktig frisör, men ibland så är det svårt att få sin vilja igenom när hon har en egen åsikt. Men jag litar blint på henne o jag blir alltid nöjd! Hon vet bättre än mig...
    Hehe. jo jag vet hur det är. Jag gick till en jätte dyr frisör och bara avbröt mig när jag förklarade hur jag ville ha det.. Sen när hon hade klippt en stund så infliknade jag hur jag ville ha de lite.. Då tyckte hon att hon redan var färdig.. hehe.. jag såg ju ut som när jag kom dit :-P Det var inte så kul.. Vart inte nöjd.

Jag brukar klippa mina vänner.. Det är kul!! Men jag skulle aldrig våga klippa en främling.. är ju inte utbildad så jag skulle säkert tabba mig..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-02 23:12:36 följande:

Hehe. jo jag vet hur det är. Jag gick till en jätte dyr frisör och bara avbröt mig när jag förklarade hur jag ville ha det.. Sen när hon hade klippt en stund så infliknade jag hur jag ville ha de lite.. Då tyckte hon att hon redan var färdig.. hehe.. jag såg ju ut som när jag kom dit :-P Det var inte så kul.. Vart inte nöjd.Jag brukar klippa mina vänner.. Det är kul!! Men jag skulle aldrig våga klippa en främling.. är ju inte utbildad så jag skulle säkert tabba mig..
    Det är svårt det där med frisörer... men jag skulle lätt kunna rekomendera min vän till vem som helst! Alla hon klipper blir så snygga, men hon huserar i GBG, så det är lite långt från dig...
  • Majestic

Min creed till Fridapida som har sammanställt listorna

kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Linny

Tack Fridapida!!

Lonestarstate: Det finns två blunda-bilder än så länge.
    Jag tog ett sånt igår men la inte ut det för att det var så konstiga reflektioner. Det såg ut som om jag lagt guld på mitten av ögonlocket, när jag i själva verket lagt chrome.
    Dessutom blir det så konstigt på bild, det syns aldrig riktigt hur jag lagt färgerna utan ser ut som om jag aldrig målat upp till globlinjen..

Men som sagt, det finns två bilder, och jag kanske lägger in en till ikväll..

Kör på aprikos-orange/brun idag
    Peach champagne, Obscene och Choco d´or

• Linny

Nu åker jag till jobbet. Har hunnit lägga in morgonens sminkning samt gårdagens med stängda ögon..

Istället för peach champagne tog jag peach parfait..

• Fridapida
    Linny skrev 2007-10-03 07:47:52 följande:
    Nu åker jag till jobbet. Har hunnit lägga in morgonens sminkning samt gårdagens med stängda ögon.. Istället för peach champagne tog jag peach parfait..
    Jag gillar verkligen den färgen du har på de senaste bilderna på dig. De klär dig, snyggt!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-03 00:04:55 följande:
    Min creed till Fridapida som har sammanställt listorna
    Tackar!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-10-03 07:47:52 följande:
    Nu åker jag till jobbet. Har hunnit lägga in morgonens sminkning samt gårdagens med stängda ögon.. Istället för peach champagne tog jag peach parfait..
    Linny- Snyggt, du är verkligen jätteduktig!!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-10-03 11:42:17 följande:
    Tackar!
    Vassgå !!
Svar på tråden Smink Smink Smink!