• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf
    Majestic skrev 2007-10-02 15:35:38 följande:
    Fluff- Det är bara början, ju längre du hänger här i tråden, desto mer pengar slösar du på smink. Varje dag upptäcker man nåt nytt man vill ha*asg'
    Ja, bara sedan jag började vara här för några veckor sedan har jag hittat massor som jag vill ha! Men jag har fått massor av inspiration så det är bara roligt. Man får ju hindra sig lite och inte köpa allt på en gång!
    Linny skrev 2007-10-02 15:38:00 följande:
    Finishing dust har du efter foundation och concealer. Det gör att du får en fin yta hela dagen och innehåller ofta solskydd och annat. Läs om det på EM´s hemsida så får du se.
    Okej, nu har jag lärt mig något nytt

Och när det gäller såna ögonskuggor som ligger i samma kaka så har jag haft några och det funkar ganska bra. De är rätt hårda oftast så det flyger liksom inte runt så mycket Men jag gillar bättre att ha varje färg i en egen burk.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-02 15:32:52 följande:
    Vad använder man finishing dust till? Efter det andra sminket eller? Jag har aldrig hört talas om det, jag är ny på mineralsmink Man kanske ska beställa ett sånt kit, 35 dollar är ju inte mycket! Men det får vänta lite, jag har redan handlat smink för över 1000 kr denna månaden
    Det lägger man över foundation. Man kan lägga det allra sist om man vill o över ögonskuggan.
  • neoaliya

Har läst mkt om too faced och det verkar vara riktigt bra, måste nog pröva lite kanske

• Fridapida
    Noning skrev 2007-10-02 15:37:40 följande:
    Fridapida- jag vet inte, beror på om de finns Id antingen på Åhlens eller på kicks..Jag har röda undertoner. och vad är kabuki river??jag har verkligen inegn erfarenhet av smink sådär.. just börjat få upp intersse för just id eftersom jag tycker om naturligt smink, & vill se naturlig ut..Jag vill inte bsetälla från ngn utländsk sida ifall tullen skulle ta sakerna osv.. (orka)!Vart kan man få tag på EM & ID utan att beställa ifrån ngn utländsk sida??
    EM finns bara på nätet.
    Kicks har inte ID. De stora Åhlens har det, de i tex GBG o Stockholm, men jag vet inte hur det är i andra städer.
    ID finns att köpa på sidor från England o då hamnar de inte i tullen. Men finns även på svenska sidor, men då är det inte så billigt. Då är det nog tradera som gäller.
    ID säljs hos vissa hudterapeuter, gissninsvis hos de som använder Decleor. De är inom samma koncern.
  • Lejån

Tycker som Linny att det verkade lite för "plastigt och flickigt". Synd då första intrycket faktiskt avgör ganska mkt! Säkert bra produkter iaf!

Ska snart göra en till beställning på PL tillsammans med två arbetskamrater. Gud vilken farlig tråd detta var! Men kul!

Har btw fått 2 nya favoriter bland pl, Cashmere och Solitude. Superfina tillsammans!

• Linny

mye: ok. Jag menade inte att de kletade av sig direkt. Bara att små partiklar från varje färg blandar sig lite med de andra. Det går ju inte på direkten men till slut så.. Jag har haft flera som inte sitter ihop, men som ligger under samma lock. En vit har legat tillsammans med en beige, en grå och en svart.. Den vita har blivit rätt ful med tiden..

• mye

linny...men de är ju så små så jag tror inte de hinner bli så pass smittade att de blir obrukbara!

• Linny

mye: Ok

Håller mig nog till mina med en färg i varje i alla fall. Nästa märke jag vill prova är Face och Mac!

• 02 05

Jag antar att det finns risk o åka på tullavgift om man beställer från EM?

Svar på tråden Smink Smink Smink!