• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Billy och Jag
    Linny skrev 2007-10-03 15:37:17 följande:
    eh.. happydust lät som nån sorts knark Menar förstås glittrigt makeupdust!
    haha..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Linny

Titta, genast lite glada miner

Lonestar: Var det du som ville se bild på när jag blundade? Du kanske redan hade varit inne o kollat idag förresten.. Men annars finns det bild både från igår och från imorse..

• Billy och Jag

Linny: jo jag har kikat.. Alltid kul att se lite tydligare hur skuggorna lagts.. Hehe, ja ditt "knark" gjorde oss på bättre humör

Jag har inte orkat sminka mig på flera dagar.. inte sen i lördags!! Ja se.. så är livet när man är hemma och är sjukskriven.. känns inte så motiverande att sminka sig när man bara är hemma

Men jag vart jätte nöjd med shampoot! Håret vart riktigt volymigt..

• Fluffguf

Linny: Jag har också bra ögonfärg att sminka, också massor av olika färger i mina ögon.

Dagens sminkning ligger i galleriet nu, jag försökte mig på en lite mer avancerad sminkning med färger som tonar in i varandra åt sidan. Olive you och forged, det blev precis samma färg som min egen ögonfärg!

• Billy och Jag

fluffguf: Fin färg.. Jag har knappt provat mina PL skoggor än... Förvånad Det kliar i fingrarna på mig och jag antar att du vill ha tips/kritik om dina sminkningar.. Men du borde byta maskara eller byta teknik.. För det ser lite klumpigt ut. Men sen är jag också superpetig med mina fransar så jag kanske "överreagerar"

En fd kompis hade på så mycket maskara jämt så jag tror det måste ha gått åt en förpackning vid varje sminktillfälle.. haha.. hon ville ofta att jag skulle sminka henne men maskaran ville hon ha på själv.. för jag kladdade inte på så mycket som hon ville ha.. Där kan vi snacka spindelben!

• Billy och Jag

Linnys fransar tex tycker jag blir superfina med maskaran lagd.. *exempel*

• Fluffguf

Jag vet att mina fransar blir spretiga, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det... Jag har nog provat närtan alla mascaror som finns, men mina fransar är liksom så i sig själva. Det funkar inte med ögonfransböjare heller, jag gör precis som man ska men ingenting händer

• Billy och Jag
    Fluffguf skrev 2007-10-03 16:41:27 följande:
    Jag vet att mina fransar blir spretiga, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det... Jag har nog provat närtan alla mascaror som finns, men mina fransar är liksom så i sig själva. Det funkar inte med ögonfransböjare heller, jag gör precis som man ska men ingenting händer
    Tråkigt.. kanske finns nån som sitter inne med nått bra tips.. Jag vet faktiskt inte.. mina fransar är ganska lätta att jobba med... Vad använder du för maskara nu?
  • Fluffguf
    Lone Star State skrev 2007-10-03 16:44:04 följande:
    Tråkigt.. kanske finns nån som sitter inne med nått bra tips.. Jag vet faktiskt inte.. mina fransar är ganska lätta att jobba med... Vad använder du för maskara nu?
    Just nu använder jag en från nivea beauté. Innan använde jag max factors masterpiece max. Båda med samma typ av borste, sån där gummigrej. Jag stör mig sjukt mycket på mina fransar
  • Billy och Jag
    Fluffguf skrev 2007-10-03 16:50:16 följande:
    Just nu använder jag en från nivea beauté. Innan använde jag max factors masterpiece max. Båda med samma typ av borste, sån där gummigrej. Jag stör mig sjukt mycket på mina fransar
    Men på bilderna så der det ut som att det skulle räcka att böja dem.. som att de bara är lite raka..
Svar på tråden Smink Smink Smink!