• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Kul Lejån!!

Jag körde Goldglow (MUS) blandning av Elysium/Chocolate Cherries från PL(den ena var för mörk så jag ljusade upp med den andra) och Glam Choc (MUS). Celebration som baseyeliner och så Glamchoc över. Glam choc på innerbandet nere.

Lägger in bild ikväll

• Majestic
    Lejån skrev 2007-10-26 06:07:26 följande:
    Nu har jag släppt in er... Majestic; Hittar du inget att använda pennan till så skicka den till mig! Jag blev ju tokkär i den! Helt underbar ju! Första jag tänkte imorse var att fundera på vilka färger jag skulle prova idag... *haha* Sjuk man blir av detta!
    Har du nåt att byta mot pennan???
    Pink makes me puke!!
  • Lejån
    Majestic skrev 2007-10-26 11:30:12 följande:
    Har du nåt att byta mot pennan???
    Inget som du inte har redan förmodar jag!
  • jollydolly

Ngn som vet var man kan köpa Philosopy´s bodybutter billigt på nätet. Strawberry hade inget bodybutter tyvärr... Hm...

• LMK

Fluffguf: jag brukar ta en snedställd pensel med mörk ögonskugga på & trycka in skuggan i fransraden. Resultatet kanske inte blir lika skarpt som Fridapidas men helt klart en fylligare effekt.
    Kanske själv skall köpa en kajal... har inte använt det på år....

• jollydolly

Fy, den var dyr. 43 US$.... glömde helt av att köpa den när jag var i USA där kostade den 25 US$...

Att det kan skilja så pass mycket?!

• mjuffpuff

är det någon här som kan hjälpa mig.. jag vill bli vacker

läste på aftonbladet (www.aftonbladet.se/mode/article889588.ab) om sminktips-lista, kollde upp vissa grejjer och undrar om någon har tips..

*rouge, helst så naturlig som möjligt och utn glitter
    *ögonskugga, ska man ha det? isåfall ska den vara diskret lr skrikig? neutral? hur sätter man på den då?
    *något till läpparna? jag har testat maxfactors och den sitter stenhårt, men den var för råsa, någon som har tipps?
    maskara har jag en favorit, det är maxfactor masterpice max

och har någon testat dessa:
    Color ideal hydra compact, Lancôme, 435 kr
    Select cover-up, M.A.C, 155 kr
    Contour khôl, Lóréal, 65 kr
    Natural finish loose powder, Chanel, 395 kr
    Tri brow color, Make up store, 130 kr
    Beauty flash balm, Clarins, 300 kr

är det mycket för pengarna eller är det bättre att köpa billigare, tex. max factor 2 i 1, fondation + fuktsak? det är svindyrt med smink har jag fattat, men jag vill gärna veta ändå..
    kan man ha samma smink hela året eller bara varigera tex. ögonskugga o läpparna?
    jag kan ingenting om smink och vilka färger som passar ihop..

jag vill inte se ut som en fågelskrämma =/

ni får gärna skriva i min gb med om tips

• mjuffpuff

kanske borde tillägga att jag kollat mycket i trådar här men fattar ändå inget , och jag orkar inte läsa 2338 inlägg noga, brukar vara vääääldigt många inlägg i sminktrådarna

Svar på tråden Smink Smink Smink!