• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • mjuffpuff

tack så mycket för tipsen
    jag har väligt litet huvud så ögonskuggan suns inte så mycket..
    hur högt har man ögonskugga? hur blandar man färger bäst?

Linny: du var gättesnygg i din sminkning, fast jag skulle nog mest se ut som en clown, tror mer neutrala färger som grå-bech-brun-guld skulle vara fint?
    fridapida: är det bruna o becha nyanser ? kan man ha båda två samtidigt och få det snyggt tonat?

angående rougen så kanske nars inte är det bästa.. vill ju se snygg men naturlig ut och eftersom jag är liten av mig vill jag inte se ut som om jag ska på barnkalas.. jag är inte så duktig på att ta på det så glitter avslöjjar det ganska väl =P

• mjuffpuff

linny, vilka färger passar bra ihop, du verkar skitduktig på dte ! ifall det nu visar sig att jag ser bra ut i färg med , äch skitrsamma, testar man inte så vet man aldrig !

• Fridapida
    mjuffpuff skrev 2007-10-26 16:53:23 följande:
    fridapida: är det bruna o becha nyanser ? kan man ha båda två samtidigt och få det snyggt tonat?
    Ja, alltså jag tycker ju att man alltid ska ha två färger för att få fint resultat. Ta den ljusa, champangefärgade, på ögonlocket. Den mörka, bruna, i globlinjen o längsfransraden över kajalen och sedan sudda ihop dem.

Choko d'or är brun men går lite åt lila, endast i undertonerna.
  • mjuffpuff

uhm.. fridapida.. vad är globlinjen? har man kajal över ögat över ögonlocket?

förresten jag sparar era tips i word, nu jäklar ska jag bli fin !

• mjuffpuff

ska man sudda ihop båda ögonskuggföärgerna och kajal linjen med varandra?

• Linny

mjuffpuff: Fridapida är skitduktig och bra att kombinera färger. Jag bara smäller ihop lite Det är henne (och andra här) jag lärt mig mycket av.
    När jag vill ha mer lugna färger på mig så har jag tex. Peach parfait (från PL) och choco d´or (från MUS) kombinerat.

Jag tror jag har tre sidor med skuggor och på en del har jag lite mindre färgstarka skuggor. Man ska försöka att sudda skarvarna noga så det inte blir skarpa övergångar. Ljus skugga innerst, mellanmörk i mitten och mörkast som ett liggande v i utkanten av ögonlocket och upp i globlinjen.. Sedan; sudda, sudda sudda.

Tror någon hade en bra länk om hur man kunde lägga skuggor. På en del av Fridapidas och mina bilder (med stängda ögon) kan du se lite hur man har lagt de olika skuggorna.

Som sagt; sista bilden har jag Nars Orgasm på mig (alltså den första du ser när du kommer in i Makeupgalleriet)

• mjuffpuff

okej tack linny, jag har lärt mig massor tack vare dig och fridapida !!

nu ska jag roa dottern eller nått.. hon har tröttnat på datorn fast hon nästan nyss stigit upp =P och grannarna har nog tröttnat på min falska operasång som som roa-teknik för att få skriva klart inlägget

ha det så bra !
    och tack för tipsen igen fridapida och linny !

Svar på tråden Smink Smink Smink!