• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • mjuffpuff
    Linny skrev 2007-10-29 21:26:36 följande:
    Ja en sån kurs är jättebra!!!! Jag har gått många gånger. Det är super. Du betalar ju egentligen för produkterna och så får du rådgivningen gratis. M.U.S har väl inte direkt prover. De har alla skuggorna framme, öppnade, så du kan prova alla färger du vill
    ååh, okej, va bra :D!, då ska jag bestämt önska mig det i julklapp ! rekomenderar du privat kurs eller den delade? vad får man mest ut av?

glam: din sminkning var gättesnygg !
  • Linny
    known as beautiful skrev 2007-10-29 21:40:12 följande:
    vad är MUS??
    Make Up Store
    Lone Star State skrev 2007-10-29 21:41:06 följande:
    Haha,, jaa.. vi var ju på countryfestival.. så man såg bara nacken som var så fint rakad..
    Ja just det
    mjuffpuff skrev 2007-10-29 21:45:45 följande:
    ååh, okej, va bra :D!, då ska jag bestämt önska mig det i julklapp ! rekomenderar du privat kurs eller den delade? vad får man mest ut av?glam: din sminkning var gättesnygg !
    Jag har bara testat en privata. Skulle nog inte få lika mycket ut av en delad. På den privata blir du ju dessutom sminkad precis som du vill och får tips som är anpassade till just din smak osv. Dessutom kan man vara smart att boka tiden när man vill vara extra fin Jag har bokat på nyårsafton två gånger faktiskt Då tog jag kanske inte åt mig så mycket av tipsen men jag blev superfin och fick massa grejer också (för jag hade fått presentkortet)

En annan gång passade jag på att använda det när jag och maken skulle ut på en romantisk middag. Presentkortet skulle snart gå ut och det var den enda kuliga grejen vi skulle göra innan det gick ut
  • Lejån

Mjuffpuff:
    På den delade blir inte alla sminkade, utan bara en person. Man får lite mer tips på den tycker jag, men då är det mest HUR man sminkar inte vad man kan använda själv. Om man inte är den som blir sminkad förstås.

Jag skulle satsa på den för 495 om jag var du, det är ju superhärligt att bli sminkad av någon annan också!

• Glam

Linny: Tack, jo jag har bilder med öppna ögon, kanske slänger in en bild på det idag

• elma

hej och gomorron. Har lagt in dagens sminkning (ignorera papiljotter och konstig min) En ganska suddig bild, men kameran vill inte som jag! Använst guld/bronse och mässingsfärger!
    Syns inte heller, men jag använde ett solpuder/bronzer för att konturera upp kindbenet och sen nymph på själva kinden!

• elma

Glam: glömde skriva igår att jag är grymt impad av dina sminkningar! tjuvläst din blogg!

• mjuffpuff

okej, tack linny och lejån ! ska önska mig det i julklapp då så man kan alltså köpa presentkort på kursen? ??

• Honey1982
    mjuffpuff skrev 2007-10-30 10:29:25 följande:
    okej, tack linny och lejån ! ska önska mig det i julklapp då så man kan alltså köpa presentkort på kursen? ??
    ja det gör man även om man köper kursen till sig själv
Svar på tråden Smink Smink Smink!