• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    neoaliya skrev 2007-10-29 15:53:29 följande:
    Å vad skönt det lät, skulle verkligen behöva gå och bli lite bortskämd
    Det är så underbart så det är inte sant!
  • elma

jag fick även ett paket i posten idag, förutom lappen från posten. Två mac-producter, glimmershimmers, en glittrig kräm till att highlight:a eller blanda i sin foundation för lyster. En heter astral rays och den andra sweet & shy.

Har varit inne på madminerals (www.madminerals.org/) och klickat hem en flytande mineralfoundation + deras linerpots(ser ut som mac:s), 20% rabatt och produkterna var redan nersatta!

• Fluffguf

Jag ska iväg och köpa lite smink nu, får se vad jag kommer hem med Jag är i desperat behov av en ny mascara, den jag har börjar torka. Det blir nog en från lancome, och kanske något mer... Jag är hemma hos mina föräldrar nu, så jag vet inte riktigt vad affären här har för märken. Men jag kan ju inte vänta till nästa vecka!

Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • maddie3

elma Skrattande
    jättesnygg färg o frisyr. Du passar jättebra i det.

• lata kocken Johanna
    elma skrev 2007-10-29 08:13:45 följande:
    lata kocken: tänker så småningom lägga en best. från Fyrinnae, de har ju gratis frakt på alla beställningar över 25$, superbra för internationella kunder. Enligt andra bloggar ska det vara bra pigment om det är dem du tänker på!Dill: har inte heller provat flytande mineralfoundation!
    japp det var dom jag tänkte på...
    satt och funderade på om jag skulle lägga en order - så jag var inne på pretty och läste - det verkar vara bra grejer så jag gjorde en beställning på 28dollar
  • lata kocken Johanna
    lilja71 skrev 2007-10-29 14:56:59 följande:
    Hur är det om man beställer grejer från en amerikansk site och skickar det till en bekant i USA och den skickar paketet vidare till sverige, kan de paketen också fastna i tullen? Funderar nämligen på att beställa lite mer Redken shampo, det är ju så sjukt mkt billigare i USA, och be dom skicka det hem till en bekant och sedan be denne att vidarebefordra paketet till sverige. Någon som har koll på detta?
    japp de kan fastna om VÄRDET på produkterna ink frakt (den privata gåvan) är högre än 400kr

det finns en missuppfattning om att det finns en gräns för det man handlat (ofta nämns 200kr eller 400kr) - men det finns inte!!!
    En sak för 20kr kan fastna och då kostar det avgift 60kr + moms (på varan+ frakt) + ev tull...
  • Miaj

Hej alla smink brudar... har börjat använda Mary Kay och älskar det (jobbar i sminkbutik så jag har provat det mesta) tyvärr e det ju relativt dyrt... Men jag har gett mig tusan på att använda det och har nu börjat köpa från Usa och får det därför billigare!
    Säljer även vidare och det till upp till 50% billigare än konsulter i Sverige... E det ngn härinne som också har blivit biten???

• Linny
    Miaj skrev 2007-10-29 18:46:47 följande:
    Hej alla smink brudar... har börjat använda Mary Kay och älskar det (jobbar i sminkbutik så jag har provat det mesta) tyvärr e det ju relativt dyrt... Men jag har gett mig tusan på att använda det och har nu börjat köpa från Usa och får det därför billigare!Säljer även vidare och det till upp till 50% billigare än konsulter i Sverige... E det ngn härinne som också har blivit biten???
    Nepp, jag har aldrig provat
    known as beautiful skrev 2007-10-29 17:31:39 följande:
    jag skulel vilja ha den färgen på läpparna som jessica biel harwww.askmen.com/specials/2007_top_99/5/jessica...någon som vet vad det kan vara för färg??grymt snyggt ju..
    Ingen aning, tyvärr.

Fridapida: Ska bli spännande att se dig med det röda
Svar på tråden Smink Smink Smink!