• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Skitsnyggt Glam!!
    Coolt att du har som ljusast just mot eyelinern. Jag har inte sett det så markerat förut. Har du ingen bild med öppet öga så man kan se hur det ser ut då?

Jag har en toppenmake! Mitt hår växer så supersnabbt att jag behöver göra slingor rätt ofta. Jag vill ju använda pengarna till att köpa massa annat kul också, så då och då så gör jag slingor hemma istället. Eller jag och jag.. Min man gör det på mig Han är superbra på det. Otroligt noggrann och säker på handen

• Fridapida
    Linny skrev 2007-10-29 20:52:58 följande:
    Skitsnyggt Glam!! Coolt att du har som ljusast just mot eyelinern. Jag har inte sett det så markerat förut. Har du ingen bild med öppet öga så man kan se hur det ser ut då? Jag har en toppenmake! Mitt hår växer så supersnabbt att jag behöver göra slingor rätt ofta. Jag vill ju använda pengarna till att köpa massa annat kul också, så då och då så gör jag slingor hemma istället. Eller jag och jag.. Min man gör det på mig Han är superbra på det. Otroligt noggrann och säker på handen
    Är det sant! Gud vilken kille!!! Min kille skulle jag inte släppa nära mitt hår med en kam ens...
    Jag har inte heller råd att fixa håret nu, det är oklippt och jag har utväxt ( ). Men min kompis som jobbar som färgtekniker kommer hit i morgon, då kanske hon skulle fixa mitt hår! *Lycklig*
  • Fridapida
    Skitsnyggt Glam!! Coolt att du har som ljusast just mot eyelinern. Jag har inte sett det så markerat förut. Har du ingen bild med öppet öga så man kan se hur det ser ut då? Jag har en toppenmake! Mitt hår växer så supersnabbt att jag behöver göra slingor rätt ofta. Jag vill ju använda pengarna till att köpa massa annat kul också, så då och då så gör jag slingor hemma istället. Eller jag och jag.. Min man gör det på mig Han är superbra på det. Otroligt noggrann och säker på handen
    Är det sant! Gud vilken kille!!! Min kille skulle jag inte släppa nära mitt hår med en kam ens...
    Jag har inte heller råd att fixa håret nu, det är oklippt och jag har utväxt ( ). Men min kompis som jobbar som färgtekniker kommer hit i morgon, då kanske hon skulle fixa mitt hår! *Lycklig*
  • Billy och Jag
    ska vi byta make?! haha.. min vägrar.. men å andra sidan så är han nog inte så bra på det heller.
    jag klippte honom i helgen och klippmaskinen var så kass så till slut sa jag åt honom att ha sin hatt på sig.. det gjorde han! Osis att han ska på arbetsintervju för ett nytt jobb på onsdag med sin fula frilla.. :-P Så det blir väll kanske frissan först..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • mjuffpuff
    Linny skrev 2007-10-29 09:36:04 följande:
    mjuffpuff: Jag tror de kostar 135 kronor. Alla de du räknade upp är microshadows och kostar lika mycket. Alla eyedusts kostar också lika mycket, oavsett färg. Tror eyedusts kostar 125.. Men jag är inte hundra på exakta siffror. Men däromkring ligger de Men då rasar ju värdet på mitt nuvarande hus också
    [/citat]
    Linny skrev 2007-10-29 09:38:21 följande:
    [citat]
    Mjuffpuff: Och jo, prover får du allt se i affären Det är långa rader med godis i alla färger du kan tänka dig. Jag älskar att gå in och titta där! Du har aldrig varit i en av Make Up Stores butiker tidigare?
    okej, hmm.. bra att veta .. men cirka-siffror är lika bra som exakta !

*hmm.. du får fisa på mäklaren så värderas ditt hus högt och alla vill ha det då !*

oo vad bra att det finns prover ^^, nje.. var i någon liten butik för 3-4 år sedan.. sen dess har MAXI varit det som "klassats" som sminkbutik ... de har max factor till bra pris där =P, både maskaran och fondationen 2 i 1 ... du kanske förstår nu varför jag är en sån noob på smink

förresten, jag såg på make up store's hemsida att man kunde få gå sminkkurs! ca 500 för privat kurs på 50 min, där lär de ut dags-sminkning och sminkning för kvällen och hur man bäst tar på smink, och dessutom får man ta sminkprodukter för det man betalde för kursen! och sen fanns det grupp på 3, det varade nog i ca 3 timmar tror jag, det kostade 200, men man fick 20% på deras produkter efter kursen

funderar på om detta är något man kanske kan önska sig i julklapp? sen kanske det är kul för er att veta med
  • Linny

Fridapida: Jodå, det är sant! Han är otroligt noggrann och bra på pilliga grejer. Hans yrke är ju att göra nya ben och armar och sånt till folk

Det är han som kan sy här hemma. Jag sitter och suckar och försöker (för det är jag som fått för mig att jag vill ha nya kuddar, sy speciella påslakan till lillen osv) men han förbarmar sig alltid och syr istället. Det går snabbare och blir bättre Han sydde en specialsaccosäck till sonen när han var bebis och en amningskudde till mig också

Det enda jag inte skulle låta honom göra är att sminka mig. Han är inte så bra på att kombinera färger

Lonestarstate: hahahah, så han gick runt med hatt?!

• Linny
    mjuffpuff skrev 2007-10-29 21:23:51 följande:
    okej, hmm.. bra att veta .. men cirka-siffror är lika bra som exakta !*hmm.. du får fisa på mäklaren så värderas ditt hus högt och alla vill ha det då !*oo vad bra att det finns prover ^^, nje.. var i någon liten butik för 3-4 år sedan.. sen dess har MAXI varit det som "klassats" som sminkbutik ... de har max factor till bra pris där =P, både maskaran och fondationen 2 i 1 ... du kanske förstår nu varför jag är en sån noob på smink förresten, jag såg på make up store's hemsida att man kunde få gå sminkkurs! ca 500 för privat kurs på 50 min, där lär de ut dags-sminkning och sminkning för kvällen och hur man bäst tar på smink, och dessutom får man ta sminkprodukter för det man betalde för kursen! och sen fanns det grupp på 3, det varade nog i ca 3 timmar tror jag, det kostade 200, men man fick 20% på deras produkter efter kursen funderar på om detta är något man kanske kan önska sig i julklapp? sen kanske det är kul för er att veta med
    Ja en sån kurs är jättebra!!!! Jag har gått många gånger. Det är super. Du betalar ju egentligen för produkterna och så får du rådgivningen gratis. M.U.S har väl inte direkt prover. De har alla skuggorna framme, öppnade, så du kan prova alla färger du vill
  • known as beautiful

vad är MUS??

Fridapida skrev 2007-10-29 19:05:05 följande:
    known as beautiful skrev 2007-10-29 17:31:39 följande:
    Verkligen naturlig och fin. Men vilken det är... hjälp?! Nej, det vet jag inte. Har du kollat in det nya på MUS? Vet inte vilket det tillhör, men det är något av de nya kampanjerna. Det är väl lite åt det hållet...
  • Billy och Jag
    Linny skrev 2007-10-29 21:24:43 följande:
    Lonestarstate: hahahah, så han gick runt med hatt?!
    Haha,, jaa.. vi var ju på countryfestival.. så man såg bara nacken som var så fint rakad..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
Svar på tråden Smink Smink Smink!