• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Billy och Jag

fridapida: om jag hade haft dina läppar skulle jag alltid ha rött på dem Hehe..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fluffguf

Fridapida: Du klädde verkligen i den röda färgen, det är ju vansinnigt snyggt! Men jag är själv också feg och kör som mest lite färgat läppglans. Men det är supersnyggt med rött läppstift och eyeliner.

Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Fridapida

Tack alla! Jag gillar färgen, absolut! Men det är ju inte så lätt att vänja sig vid att ha det på sig. Det krävs ju dessutom att läpparna är perfekt målade hela tiden, inte bara att kleta på lite...

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-30 16:28:00 följande:
    Fridapida- VA?!! Det är ju såå snyggt, lite eyeliner på ögonen och så röda läppar. Inte köper man ett läppstift som man bara ska ha hemma!!Glam- Najs blogg, fina sminkningar och ny bil dessutom*trevligt*
    Haha... vet du?! Det gör jag ofta. Jag kan inte låta bli...

Men jag hade nog tänkt att ha det med en diskret ansiktsmejk, eyeliner som på bilden o röda läppar. Lite ljus rouge, ingen bronzer. Jaja... jag får se.
  • S u s s

Fridapida - Ja det var verkligen skitsnyggt med rött. Fin nyans också!
    Jag har också rött då och då (väldigt sällan), men tyvärr har jag inte hittat ett stift som är tillräckligt bra. Tycker det är mkt mer jobb med rött, nogrannare med både första appliceringen och sedan påfyllning. Syns ju direkt om minsta lilla blir fel, till skillnad från de neutrala jag vanligtvis använder.
    Men det är kul de ggr man vågar!

• trollsanna
    Fridapida
    Det var jätteläckert!!! wow liksom!! Är lite för feg själv.

Glam
    Supersnygga färger på dina senaste sminkningar och snyggt lagt också.

elma
    Jättefina sminkningar!

Dagens sminkning finns i galleriet
    Tyvärr inget kort när jag tittar. Det blev PL:s Poor Little Rich Girl och Pink Pearls
  • Billy och Jag
    trollsanna skrev 2007-10-30 20:54:19 följande:
    FridapidaDet var jätteläckert!!! wow liksom!! Är lite för feg själv. GlamSupersnygga färger på dina senaste sminkningar och snyggt lagt också. elmaJättefina sminkningar!Dagens sminkning finns i gallerietTyvärr inget kort när jag tittar. Det blev PL:s Poor Little Rich Girl och Pink Pearls
    är de inte den 30.de i dag?
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • trollsanna
    FörvånadOj jo det är det juh...döpte korten till 29:e...det blev visst lite galet, ska givetvis vara den 30:e. Fast nu får dom heta 29:e. Tack för upplysningen! Vilse i pannkakan...Flört
  • annika81

Har just sett ett inslag med Jessica och att hon nog inte ska vara med i melodifestivalen. I alla fall, då hon var med sist i en silvrig klädsel hade hon rouge som blänkte lite snyggt. Är det någon här som vet var man hittar den? Tycker att hon i övrigt sminkar sig fint, så gärna tips på hur ni tror hon sminkar sig!

• elma

annika81: om du lägger in en länk, så vi itråden kan få se rouget som blänker lite är det lite lättare blir ju lite gissning annars! Fast nån annan kanske vet? Jag har ingen aning!

För att piffa till mitt rouge brugar jag lägga lite id radience precis på knotorna, då poppar benen fram och blänker lite/lyser lite. Väljer man ett rouge med glitter i skimmrar det desto mer!

Svar på tråden Smink Smink Smink!