• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • game set match

Nyfiken i en strut. Men har ni hittat någon bra sida med billiga ögonskuggor från MAC?

Dessutom måste jag säga att ni alla är superduktiga och jag är mycket avundsjuk på er teknik. Sitter och tjyvläser och kollar på era snygga resultat och undrar "hur tusan fick de till det där?? ".

• Majestic
    game set match skrev 2007-10-31 22:38:41 följande:
    Nyfiken i en strut. Men har ni hittat någon bra sida med billiga ögonskuggor från MAC?Dessutom måste jag säga att ni alla är superduktiga och jag är mycket avundsjuk på er teknik. Sitter och tjyvläser och kollar på era snygga resultat och undrar "hur tusan fick de till det där?? ".
    game set match- thebodyneeds.com !!
    Pink makes me puke!!
  • Glam

Dagens sminkning är inlagd, idag fick det bli grönt, har använt Amazonas, bamboo, och soft grass alla är från MUS

Fluffguf: Jag har min blogg länkat till pret-ty.se

• known as beautiful

vad behöver man ha för ett få ett snyggt ansikte?alltså då menar jag foundation..måste man ha på något innan eller såå?

• known as beautiful

skulle även vilja veta hur man får den där sotiga looken med kajal penna..?

Hur gör ni med era ögonbryn alltså använder ni penna och fyller i med eller??

• known as beautiful

hej..Vilka fina sminkningar du har..Super duktig..Måste bara fråga dig vad du hade för läppglans på fotot där det står Juli-07??Tyckte det var jätte snyggt..

Glam skrev 2007-10-31 23:11:01 följande:
    Dagens sminkning är inlagd, idag fick det bli grönt, har använt Amazonas, bamboo, och soft grass alla är från MUSFluffguf: Jag har min blogg länkat till pret-ty.se
  • Hallonmopeden

Kan någon ge tips om en brun "måste ha ögonskugga"??! Köpte Muffin från MUS och är nöjd med den, nu vill jag ha någon brun variant, gärna som går att använda både torr och blöt. Har Curious från FACE, men vill ha något att variera med, får gärna vara en som passar som eye-liner också....

• Nathalie009

Nån som kan rek. en BRA foundation ( har bra hy så behöver mest för att få den jämt bara) D får kosta va d vill bara den e bra!

• Hallonmopeden

Jag använder mineralfoundation från i.d. och tycker det är kanon, annars tycker jag att Helena Rubensteins är bra....eller Kanebos Total Finish...

Svar på tråden Smink Smink Smink!