• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • neoaliya

Ja jag hoppas det inte blir några problem. Måste handla mer där, shit blev ju skit stressad med mken utanför och det fanns ju sååå mkt roligt där

• Fluffguf

Neoaliya: annars kan du ju alltid sälja sminket i sverige, priserna är väl mycket högre här

• Linny

"Jo men älskling... NÄr jag väl kom dit så slutade det klia så det var nog något helt annat än sminket, så jag behöll det. Dessutom hittade jag liiite andra SMÅgrejer. Det blev bara 786 dollar. Som hittat va?! Älskling? Älskling......? Vakna älskling!"

• neoaliya
    Fluffguf skrev 2007-11-09 20:01:22 följande:
    Neoaliya: annars kan du ju alltid sälja sminket i sverige, priserna är väl mycket högre här
    Jo jag tänkte det, men hoppas på att få lite shopping pengar här ist
  • neoaliya
    Linny skrev 2007-11-09 20:02:22 följande:
    "Jo men älskling... NÄr jag väl kom dit så slutade det klia så det var nog något helt annat än sminket, så jag behöll det. Dessutom hittade jag liiite andra SMÅgrejer. Det blev bara 786 dollar. Som hittat va?! Älskling? Älskling......? Vakna älskling!"
    Haha Typ så är det nu
  • Linny
    neoaliya skrev 2007-11-09 20:03:16 följande:
    Haha Typ så är det nu
    You rule!
  • Majestic

Hej tjejer!!

Jag var hela dan i stan med min kära mor, vi fikade och hade en hel dag för oss själva.
    Köpte en skugga från VivaLa Diva för att jag vill testa deras hållbarhet.

Sen köpte jag två nagellack en O.P.I och Essie, de har fina höstfärger !!

Är så trött nu , ska bänka mig framför tv med en godis påse!!

Ha det!

Pink makes me puke!!
  • Glam

Dagens makeup finns uppe nu, det vart lite Twiggy/60-tals inspirirerat!!

Svar på tråden Smink Smink Smink!