• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • trollsanna

Hallontrollet
    Jag har best. från PL flera gånger och tycker det är så kul med att kunna ha flera färger att välja på. Med tanke på priset så tycker jag dom är helt ok. Använder dom nästan varje dag. (Dock så blöter jag penseln och blandar in på handen tills jag får en bra konsistens sedan lägger jag skuggan)

• maddie3

hej tjejer
    Idag ska jag på makeup kurs på MUS, har sett framemot det länge. Ska bli sååå kul att bli makead av ett proffs Skrattande

Sen ikväll ska jag o sambon gå ut....så jag har funderat på att testa sotig look, har aldrig haft det förut.
    Ni som varit på kurs på MUS är ni nöjda???

Sen kommer dilemmat vad man ska ta för produkter som ingår i kurspriset!!! Jaja lär komma därifrån med mer än vad som var tänkt om jag känner mig själv rätt :)

• Hallonmopeden

Jag var en gång på MUS för sminkning, men var inte nöjd, det var en ung tjej som kändes osäker och typ bakis... Hon frågade hela tiden vilka färger jag brukade använda... jag ville ju ha tips istället på nya färger. Detta var många år sedan och kanske jag provar igen. Nu har de öppnat även där jag bor så jag kanske provar där... Hoppas du blir nöjd

• maddie3
    Hallonmopeden skrev 2007-11-10 10:20:39 följande:
    Jag var en gång på MUS för sminkning, men var inte nöjd, det var en ung tjej som kändes osäker och typ bakis... Hon frågade hela tiden vilka färger jag brukade använda... jag ville ju ha tips istället på nya färger. Detta var många år sedan och kanske jag provar igen. Nu har de öppnat även där jag bor så jag kanske provar där... Hoppas du blir nöjd
    Nää fy vad trist när man vill ha tips, inte tipsa henne.
    Dåligt av henne, måste kännas trist att betala 500 kr o du ska göra hennes jobb,typ.

Hoppas verkligen att jag får en bra tjej/kille...de ringde igår o ville ändra tid till en timme tidigare pga personalbrist....kändes lite sisådär...vill ju inte ha en som springer mellan mig o kassan...
    Men håll tummarna för att det blir bra och att jag  kommer bli såååå snygg Flört eller se ut som en fågelskrämma Förvånad
  • Majestic
    neoaliya skrev 2007-11-10 02:27:38 följande:
    Tjoohoo. Just hemkommen från mallen. Gick lite crazy på victorias secret. 20 flaskor och lotions plus bh:ar och trosor. Sen fick jag lämna tillbaka i.d maken...skööönt. Köpte även ett lipgloss från smashbox, så snyggt. Sen köpte jag även lipgloss från victorias, luktade helt underbart plus jag tror inte mina läppar glänst så här någonsin ÅÅååå köpte en super snygg skugga från urban d midnight cowboy rides again...me like
    neoaliya- Vad kul för dig då att handla så mycket OVER THERE !!
    Hallontrollet skrev 2007-11-09 23:18:55 följande:
    MORRAR OCH SKRIKER!!! Varför funkar det inte för mig?? VILL HA DOM BORSTARNA!!!
    Hallontrollet- Det funkar inte för mig heller att beställa på everydayminerals.com ?? Vaffö??
    Pink makes me puke!!
  • lilja71
    Hallontrollet skrev 2007-11-09 23:18:55 följande:
    MORRAR OCH SKRIKER!!! Varför funkar det inte för mig?? VILL HA DOM BORSTARNA!!!
    Jag hade också problem med att fylla i telefonnumret men jag har för mig att det var för att jag försökte skriva +46 70 .....osv och när man angivit sin landskod tidigare så behöver man inte fylla i +46. Det är så irriterande när man kommit så långt och så går det inte igenom sen. Lycka till!
  • Honey1982
    maddie3 skrev 2007-11-10 10:27:11 följande:
    Nää fy vad trist när man vill ha tips, inte tipsa henne.Dåligt av henne, måste kännas trist att betala 500 kr o du ska göra hennes jobb,typ.Hoppas verkligen att jag får en bra tjej/kille...de ringde igår o ville ändra tid till en timme tidigare pga personalbrist....kändes lite sisådär...vill ju inte ha en som springer mellan mig o kassan...Men håll tummarna för att det blir bra och att jag  kommer bli såååå snygg  eller se ut som en fågelskrämma
    nej då, du kommer att känna dig snygg - säg till annars för det är väldigt viktigt att du som kund är nöjd när du går därifrån . lycka till o ha så kul!
  • elma

Lejån: jag har shoppat en hel del på e-bay, som i.d både foundation och ögonskuggor, mac shadesticks och glimmershimmer. Funkar jättebra! Känns bra med pay-pal, då slipper man lämna ut kontonr med. Använder nästan alltid pay-pal när jag handlar mineralsmink från USA (PL, MEOW osv.)

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-10 10:33:26 följande:
    Jag hade också problem med att fylla i telefonnumret men jag har för mig att det var för att jag försökte skriva +46 70 .....osv och när man angivit sin landskod tidigare så behöver man inte fylla i +46. Det är så irriterande när man kommit så långt och så går det inte igenom sen. Lycka till!
    lilja71- Landskod, vilken har vi ??
    Jag tycker den där paypal är rent sagt skit!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pink makes me puke!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!