• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Hallontrollet

Jag tänker tvinga honom :)

Lone Star State skrev 2007-11-09 18:53:45 följande:
    Får du det?!!? Min man vääägrar ställa upp på att bli sminkad.. :-P hehehe
    Lilja: jag fick en länk i min gb men det står att jag är oinbjuden :(
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Fluffguf
    Lone Star State skrev 2007-11-09 18:53:45 följande:
    Får du det?!!? Min man vääägrar ställa upp på att bli sminkad.. :-P hehehe
    Min också! Jag fick till slut efter mycket tjatande lov att använda pore minimizern på honom, men det var knappt
  • Billy och Jag
    Fluffguf skrev 2007-11-09 18:59:36 följande:
    Min också! Jag fick till slut efter mycket tjatande lov att använda pore minimizern på honom, men det var knappt
    Hahaha..

Men jag har sminkat min man en gång.. de va inte kul iaf.. tårarna rann och han blinkade hela tiden.. så känslig så..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • lata kocken Johanna

har fått hem tre OPI lack och tre Essielack nu från head2toe

är såååå nöjd med OPI have you seen my limo, en underbar mörk lila färg(med ngt brunt i)
    ska prova OPI midnight in moscow till helgen...

• Hallontrollet

Ser att du har smycken i din bildmapp.

Gör du dom själv?
    I så fall får du titta in i vår smyckestråd!!!
    lata kocken Johanna skrev 2007-11-09 19:38:11 följande:
    har fått hem tre OPI lack och tre Essielack nu från head2toeär såååå nöjd med OPI have you seen my limo, en underbar mörk lila färg(med ngt brunt i) ska prova OPI midnight in moscow till helgen...
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-09 18:46:43 följande:
    Har använt MAC Falling Star som är den ljusare och den mörkare är MAC twinks. Dom är inte så röda i verkligheten mer korall-brun Sen har jag en ljus highlighter också som heter shroom också MAC
    Lilja: Snyggt Ja visst är det trist att intensiteten i färgerna försvinner på bild. Likadant här.

Hallontrollet: Åh vad kul med många nya skuggor Kul att du har nån att träna på också

Tittade in på Jula idag och köpte två små lådor med massor av fack. Så nu är mina skuggor äntligen organiserade efter färg och ligger inte i en stor låda, huller om buller. Nice

OT: Maken nattar sonen och jag sippar på ett underbart gott Amaronevin Vi drack det till middagen (riktigt röd oxfilé med ett kryddsmör på tryffel och färsk timjan samt ugnsbakade potatishalvor och sedan strödde vi på lite färska parmesanspån) Oooooooooooooh! Jag gillar smink, men jag gillar en god middag med ett gott fylligt rödvin ännu mer (Sonen tyckte maten var toppen också. Vinet fick han inte smaka på. Dröjer ca 16 år tills han får dricka sånt lagligt)
  • lata kocken Johanna
    Hallontrollet skrev 2007-11-09 19:41:55 följande:
    Ser att du har smycken i din bildmapp.Gör du dom själv?I så fall får du titta in i vår smyckestråd!!!
    mmm jag gör själv - hängde i smyckestrådar för några år sen, man tröttnar lite på att läsa samma sak om och om igen (kaaaan ju vara därför jag slutat läsa och svara på hälsa och kostfrågorna under gravid, eller om det berodde på att jag blev sååå jäkla arg över att ha blivit attackerad en gång för mkt)
  • Linny
    lata kocken Johanna skrev 2007-11-09 19:54:32 följande:
    mmm jag gör själv - hängde i smyckestrådar för några år sen, man tröttnar lite på att läsa samma sak om och om igen (kaaaan ju vara därför jag slutat läsa och svara på hälsa och kostfrågorna under gravid, eller om det berodde på att jag blev sååå jäkla arg över att ha blivit attackerad en gång för mkt)
    Åh, jag förstår att du gillar frågor som: Kan jag verkligen äta hushållsost när jag är gravid?
  • neoaliya

fan, tål inte i.d sminket. Det började bränna som satan i ansiktet och aldelens rödflammig. (dom sminkade mig på sephora) så nu ska vi iväg till mallen och se om jag kan lämna igen det(har inte hunnit öppna det så det borde nog gå bra, annars får jag väl t hem det och sälja det.)

• Linny

neoaliya: Nä vad trist Men de brukar vara jättebra på att ta tillbaka grejer i USA. När jag köpte en parfym till maken sa de till och med att jag kunde komma tillbaka med den om han inte gillade den. "Men.. då är den ju redan öppnad", svarade jag. Tydligen gick det bra ändå

Svar på tråden Smink Smink Smink!