• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • lilja71

Äntligen har jag fått till några bilder....fast det var en snabbsminkning igår....ni får gärna kolla och kommentera. Och så är det inte så proffsiga bilder som Linny alltid tar....

vi hade ingen ixus....utan en Canon Powershot 6.0 snacka om att jag hade nollkoll!!

• lilja71

Har haft en skräckupplevelse när jag kollade bilderna....man ser ju precis allt....och mina ögonbryn ser ju ut som jag vet inte vad.....får nog beställa en tid och snygga till dom rejält!! och varenda pormask på näsan syns ju *asg*

• LMK

Hallonmopeden- Hade för mig att det var någon mer än jag som fallit för Decléor! Vad använder du?
    Jag kör på Nutri-Délice nourishing cream (dag), Aromessence Baume Essentiel (natt) samt Aromessence Rose D'orient (dag+natt). Har blivit helt av med mina torra fläckar & stramande, stickande hud.

• neoaliya

God morgon Här kommer en liten uppdatering från sooooliga -florida Shit håller helt allvarligt på att shoppa ihjäl mig Dom har öppnat en sephora butik här i mitt favorit mall sen sist. Köpte ett starter kit från i.d....kostade 360 kr är inte det ganska billigt? Tre borstar, två foundations ett blush och ett annat puder plus ett spray som man ska sätta på innan. Sen en halv lite rengöring från philosopy för 120 kr, hope in a jar från samma också skitbilligt. Urban d eyeprimer för 125 kr, mascar från samma märke, borsten är så stor att jag skulle kunna borsta håret med den men viiilka fransar...me like Ja sen såklart en massa annan shopping till ungarna och kläder till oss Nu flåsar min mn mig i nacken, han ska boka basket biljetter, vi ska till orlando och leva om lite Ha det bra.

• lilja71

neoaliya: *vink* vink* låter som en toppen-semster blir riktigt avis!!! Ha det så jättebra!!

• LMK

Gah!!! Det som inte fick hända har hänt: Jag tappade Urban D. primern i golvet & den sprack!!
    Tur att maken var hemma & kunde tänka klart, jag hade panik nästan. Så med hjälp av lite Karlsson Klister så är den än så länge fungerande.
    Tack för länken tidigare om att komma åt det sista i flaskan, det blir räddning nr. 2 om detta skiter sig.
    Det är en knepig flaska med liten botten, tippar lätt- var försiktig.

• maddie3

Här har ni en till som använder Decléors produkter. Har Moiuster Fluid något sånt tror jag den heter och ylang ylang night balm och förstås rengörningsgel och toner. Är mkt nöjd med dem.

Såg att någon lagt in en länk till LookFantastic.com och där har de utförsäljning på Decléors rengörning.
    Ska kolla in den sidan mer, jag har handlat mitt från Strawberrynet.com.

• LMK

Maddie3- Det var jag!
    Köpte Cleansing milk + Cleansing Water på 400ml. flaskor för 230 resp. 300:- ungefär. De lär räcka ett tag...

• maddie3
    LMK skrev 2007-11-09 14:34:26 följande:
    Maddie3- Det var jag! Köpte Cleansing milk + Cleansing Water på 400ml. flaskor för 230 resp. 300:- ungefär. De lär räcka ett tag...
    Var frakten dyr? Fastnade det i tullen för dig?
  • LMK

Maddie3- Jag köpte schampo + balsam oxå, så frakten blev högre beroende på det, men runt 100-lappen blev det då. Har för mig att det finns frakt-info på hemsidan.
    Det fastnar inte i tullen då det är från England= EU.

Svar på tråden Smink Smink Smink!