• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • maddie3

Jag kunde inte hålla mig, har nu lagt upp sminkningen sen jag var på make kurs idag.
    Hoppas ni tycker det är lika fint som jag.

• trollsanna

maddie3
    Jättefint. Färgerna passar dig kanon. Passar till din hårfärg och ögonfärg. Vill också gå och bli sminkad.

Linny
    Jättefint!

• trollsanna

Sitter med ansiktsmask. Så skönt så. Har haft en lugn dag. Varit ute med vovven i snön. Fast jag ska snart hoppa i duschen och fixa till mig...jobbar ikväll/natt så bäst man ser ok ut när jag träffar så mycket folk. Ska se om jag hinner med att lägga upp någon bild på hur sminkningen blir. Har bara lite svårt att bestämma mig för hur jag ska sminka mig idag.  Tips?

• Linny

Trollsanna: Lila?

Kollade bilderna igen och jag ser ju helt pucko ut Som om jag funderar på nåt väldigt avancerat och inte fattar nåt

• trollsanna

Linny

Tror det får bli det. el samma som igår men göra den mörka mörkare ev även ta utopia osv...så det blir mer party av det hela. Kanske kajal innanför fransraden och eyeliner? Har jag beslutsångest eller...Förvånad

• lata kocken Johanna
    lilja71 skrev 2007-11-10 15:44:33 följande:
    HÅller med om att PayPal strular rätt ofta!! inte kul när man väl har bestämt sig för att handla!!
    har aldrig varit med om att paypal har strulat, har använt det i många år nu - och de har varit skitbra när det strulat med dåliga säljare på Ebay, har fått pengarna tillbaka utan minsta knot

däremot att de andra operatörerna som förmedlar betalningar med visa/mastercard har stooora problem
  • Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-11-10 14:52:12 följande:
    Någon som har erfarenhet av i.d.´s ögonskuggor. Tips på snygg (brun) färg????
    Jag har id-skuggor. Jag tycker att de är jättebra och fäster bra åpå t.ex. en primer. Rekomenderas!
  • Hallontrollet

I allt prat om Paypall kom nog min fråga om en bra men billig primer bort..

någon??
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-10 18:59:44 följande:
    I allt prat om Paypall kom nog min fråga om en bra men billig primer bort..
    någon??
    Jag tror någon svarade Urban decay. Finns på nätet, se länkar i TS. Tror den kostar runt hundralappen, MUS kopstar 145 kr.
    Om du menade eyeprimer vill säga.

Annars kan jag rekomendera FACE primer, kostar 300 kr, är väldigt dryg!
Svar på tråden Smink Smink Smink!