Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic

Smink Smink Smink!

Nathalie009 skrev 2007-11-07 15:14:07 följande:
    Ni ratade om MUS storsäljare Muffin, ja e lost va gälle ögonskuggor, skulle verkligen behöva köpa en naturell men snygg ögonskugga som e bra, tänkte på den, NÅGN som har bild på ENBART muffin? eller som har tips på nått som skulle passa min ögonfärg?? har en bild på mej i mitt bildalbum..Skulle VERKLIGEn behöva köpa nån ögonskugga som sagt.. tips tips!!
    Nathalie- Här är bilder på Muffin, fast här ser den beige ut, den är mer pärlemoraktig så att säga. Bra som basskugga, skuggorna kostar 125 kr och blir man medlem får man 10% rabatt vid varje köp.

MUFFIN
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    02 05 skrev 2007-11-07 21:43:46 följande:
    Hur ofta bör man skrubba ansiktet? Det är väl för övrigt samma som att exfoliera? Eller har jag fått det om bakfoten?Majestic, tack för tipset om receptet, skrubbade idag o det funkade jätte bra ^^
    0205- Jag har för mig att man ska skrubba en gång i veckan. Det var så lite så !!

Urban Dacay´s eyeprimer är slut på blush....IGEN!!!Förvånad

Glam- Okej, tror du att Nives skuggor sitter kvar hela dan om bara använder de??
    Den mörkbruna ser fint ut...chokladigt liksom !!

Jag såg en blålila skugga på Everyday Minerals (Mystic night) som jag jättegärna vill ha!!
    Så här ser den ut, sen vet jag inte vad mer jag ska/kan ha från EM?? TIPS??
    (klickbar)
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-11-08 11:05:13 följande:
    Jag hoppas att du driver med mig... Min sång... samma melodi som Lotta på bråkmakargatans födelsedagssång. (inte så avancerad alltså)Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är Fridas exfolieringsdag! Hurra! Hurra! Hurra!
    Fridapida- hahahaa*sorry men jag kunde inte hålla mig för skratt*
    elma skrev 2007-11-08 07:17:08 följande:
    majestic: EM har ju ett minikit med ögonskuggor, 10 st för 18$. Det verkar vara en jättebra deal!
    Elma- Vad bra, då man kanske ska beställa ett minikit !!
    Pokergirl skrev 2007-11-08 08:11:42 följande:
    Då det gäller UDPP så måste jag bara tipsa er att läsa inlägget på www-pret-ty.se. Där står att man ska öppna upp sin tomma tub, tydligen lägger sig hur mkt primer som helst i bubblan på tuben.pret-ty.se/index.php&Ite...#13198
    Pokergirl- Den ha rjag också läst igår, men jag undrar om man häller över till nå annan burk torkar den inte ut då??

Är den nå fler som har problem med MUS eyedust som fäller i skarven mellan locken??
    Jag blir tokig !!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Hallontrollet skrev 2007-11-08 11:14:42 följande:
    Har senaste 2månaderna fått finnar och undrar vad ni har för tips? Något hyffsat billigt bra märke? Har testat lite Clerasil (?) nu och tycker den gör lite skillnad men är inte jätte nöjd. Något bättre som inte kostar hela mammapengen??
    Hallontrollet- På pret-ty rekommenderar många Viva la Divas skuggor och glitter eyeliner, man kanske ska ta sig en titt. Det sägs att skuggorna är mycket pigmentrika !!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-11-08 11:25:28 följande:
    Så snyggt det skulle vara med lite skuggor med glitter över finnarna! Bra tips, ska jag prova på praktiken i morgon! Förlåt... lite dålig humor idag.
    Fridapida- HAHAHAHA...jag läste inte hela inlägget ens....hahahahaha
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Nikhita skrev 2007-11-08 14:07:47 följande:
    Nån som har nåt bra tips på en superbra concealer?jag är såå mörk under ögonen och måste sminka över det annars ser jag sjuk och trött ut!
    Nikhita- Cover all mix från Make up store är bra !!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Nikhita skrev 2007-11-08 14:24:01 följande:
    Tack för svaren! Den ljusa varianten för normal hy?Vad använde rman för att applicera den?
    Nikhita- Man ska applicera den med en bra borste eller så kan man använda en fuktad svamp (jag använder svampen ) och man måste arbeta in den ordentligt annars ser den plastigt ut. Det är alltså ingen concelar för de som har bråttom på morgonen!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic

VIKTIGT !!!

Ibland får jag mörka ringar under ögonen och det pga att mascara avbildar sig, hur 17 löser jag det?? Använder Max Factor masterpiece...

Och sen det här att man ska ha löspuder underögonen när man sminkar sig med ex eyedust så att man lättare kan borsta bort de. Använder ni löspuder???

Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-11-08 16:35:33 följande:
    Jag använder finishing dust över min mineralfoundation. Så det är den jag lägger under ögonen i ett tjockt lager och sedan borstar bort efter att jag lagt ögonskuggorna. Sedan tar jag lite dust och sveper över hela ansiktet och till sist rouge. Jag har också Masterpiece Max och den fäller inget på mig.
    Linny- Jag har ju långa fransar som når till hakan...typ*s*!! Därav mörka märken under ögonen kanske !!

Fridapida- Jag försöker att inte smörja in ansiktet med nå hudcreme närainpå sminkningen, men du kanske har rätt, jag bör prova vattenfast så får vi se !!
    Pink makes me puke!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!