• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-11-22 11:38:46 följande:
    Värst vad ni byter ögonlock med varann?!!Jag måste vara värsta tråddödare, två kvällar i rad skriver jag sista inlägget....Nåt att önska sig i julklapp.....*jag vrider mig av skratt*
    Vilka pjuck! Känner redan måste begäret i kroppen.....finns dom i Rosa? Man måste ju vara lite Glamour om man ska ut och simma/dyka också!! *asg*
  • Nathalie009
    Fridapida skrev 2007-11-22 12:35:21 följande:
    Det går säkert absolut lika bra med en från H&M. Det viktiga är att den inte blir en bakteriehärd... byt ofta! Om du använder samma är det stor risk för finnar. Därför kan H&M's billiga vara bättre, så man har råd att byta.
    Okej tack för tipset!!

Dagcreme var d nån som sa, jasså ska man ha det med :P Jag e lite lost när d gäller sånt har adlrig använt sånt *skämms* hahaha.. ;)

Vilken dagcreme e bra då ska man satsa på en dyr eller funkar de billiga lika bra?
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 12:50:38 följande:
    Okej tack för tipset!!Dagcreme var d nån som sa, jasså ska man ha det med :P Jag e lite lost när d gäller sånt har adlrig använt sånt *skämms* hahaha.. ;)Vilken dagcreme e bra då ska man satsa på en dyr eller funkar de billiga lika bra?
    Min personliga åsikt är den att OM man vill vara ekonomisk o inte köpa dyrt i onödan när det kommer till smink så prioritera rätt. Allt man ska ha på huden i ansiktet ska vara av hög kvalité. Dvs rengöring, dag/nattcreme, foundation och andra "mirakelcremer"... Vill man köpa budget gör det då när du köper lipgloss, ögonskuggor, kajal, svampar, borstar osv. Men huden bör man satsa på.

Jag använder dermalogicas hudvård. Den är bäst för mig tycker jag. Svindyr. Men mitt ansikte ska vara med ett par år till o därför så vill jag satsa på den.
  • Linny

Ja, Dermalogica är super! Min hud mår toppen nu!

Hehe, ingen som vågar kommentera min illgul-oranga sminkning Det är ok att vara kritisk. Jag är inte direkt skitnöjd själv

• lilja71

Men herregud... Förvånad jag har ju glömt att kolla dina makeups ......*ilar snabbt in för att betrakta*

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-22 14:39:58 följande:
    Ja, Dermalogica är super! Min hud mår toppen nu!Hehe, ingen som vågar kommentera min illgul-oranga sminkning Det är ok att vara kritisk. Jag är inte direkt skitnöjd själv
    Jag tycker att den är skitcool!
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-22 14:39:58 följande:
    Ja, Dermalogica är super! Min hud mår toppen nu!Hehe, ingen som vågar kommentera min illgul-oranga sminkning Det är ok att vara kritisk. Jag är inte direkt skitnöjd själv
    Jag tyckte att den var cool den gul-oranga men kanske bättre på sommaren när man har mer färg i ansiktet? Den gula blev ju väldigt intensiv....kanske lite mer nertonad...de orange-tonerna var dock jättefina på dig!! Kan du inte använda dom orange-tonerna tillsammans med ngn mildare färg än den gula?
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-11-22 14:47:43 följande:
    Jag tycker att den är skitcool!
    Den är galen
    Den blå-rosa blev mest trist.
    lilja71 skrev 2007-11-22 14:47:45 följande:
    Jag tyckte att den var cool den gul-oranga men kanske bättre på sommaren när man har mer färg i ansiktet? Den gula blev ju väldigt intensiv....kanske lite mer nertonad...de orange-tonerna var dock jättefina på dig!! Kan du inte använda dom orange-tonerna tillsammans med ngn mildare färg än den gula?
    Jo självklart Har bara aldrig provat den gula. Fick den som present från MUS när jag handlat en gång. Ville bara testa. Inget jag testar när jag ska iväg någonstanns direkt. Men idag skulle jag ju bara vara hemma. Har tvättat av mig allt nu, men ville bara visa er hur det blev
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-22 14:49:49 följande:
    Jo självklart Har bara aldrig provat den gula. Fick den som present från MUS när jag handlat en gång. Ville bara testa. Inget jag testar när jag ska iväg någonstanns direkt. Men idag skulle jag ju bara vara hemma. Har tvättat av mig allt nu, men ville bara visa er hur det blev
    Den gula var matt, va? Testa och blanda den med en ljust silvrig, då kanske den inte blir lika intensiv? Jag har också en gul men jag använder inte den heller så ofta men har haft den tillsammans med en orange-skugga och turkos eyeliner, det blir cool men passar bäst på sommaren.
Svar på tråden Smink Smink Smink!