• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • S u s s

LMK - Jättefint! Du måste vara grymt noggann, skitsnyggt suddat.

Jag vill verkligen ha UD-primern nu, men är lite rädd för den med. Är det inte svårt att sudda om det är lite klibbigare eller bättre fästyta så att säga, på ögonlocket?

Idag var jag lite sen så jag hade bara foundation, använde min olivgröna MUS skugga som eyeliner (lite mer i yttervrån), och mascara.
    Det gröna ser väl kanske lite knasigt ut som bara eyeliner, men kanske är en vanesak med. Har ju en grön kant runt ögat, så det får funka.

Är så tråkigt att sminka sig när man inte har tid.
    Ska testa Fridapidas "osminkade" make nån dag med foundation och rouge i globlinen tänkte jag. Men det är så lätt att man duttar på av andra saker mest av vana.

• S u s s

Ja just ja glömde ju Linny.

Linny - Det gula var supersnyggt. Älskar såna färger, och du passade väldigt bra.

• Pokergirl
    Hallontrollet skrev 2007-11-22 21:47:57 följande:
    hmmm..
    Hjälp!
    hittade fuktighetskrämen för nästan 200 kr billigare på strawberry.net

men det står 243,50 (nett.)
    vad betyder det??
    Dom drar bort ev tullavgift på slutpriset eftersom dom har som policy att täcka tullavgifter.
  • Hallontrollet

Jag fattar inte -trött-

Pokergirl skrev 2007-11-22 21:51:40 följande:
    Dom drar bort ev tullavgift på slutpriset eftersom dom har som policy att täcka tullavgifter.
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Hallontrollet

Hittar inte min foundation jag vill ha..

om någon orkar eller råkar springa på den på någon sida så kan ni väl skrika till? Jag är jätte tacksam i så fall.
    Den heter: Clinique Supermoisre make up nr. 04
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Majestic
    S u s s skrev 2007-11-22 21:48:52 följande:
    LMK - Jättefint! Du måste vara grymt noggann, skitsnyggt suddat.Jag vill verkligen ha UD-primern nu, men är lite rädd för den med. Är det inte svårt att sudda om det är lite klibbigare eller bättre fästyta så att säga, på ögonlocket? Idag var jag lite sen så jag hade bara foundation, använde min olivgröna MUS skugga som eyeliner (lite mer i yttervrån), och mascara.Det gröna ser väl kanske lite knasigt ut som bara eyeliner, men kanske är en vanesak med. Har ju en grön kant runt ögat, så det får funka. Är så tråkigt att sminka sig när man inte har tid.Ska testa Fridapidas "osminkade" make nån dag med foundation och rouge i globlinen tänkte jag. Men det är så lätt att man duttar på av andra saker mest av vana.
    Suss- Så du är kantig idag . Jag har också Oliv, men den står i mejkväskan och samlar dammGenerad!!

UDPP är jättebra, man stänger ögonen så den får torka ordentligt. Skuggan sitter hela dan, kvällen, natten... . Jo, jag tycker att det är lite svårt att sudda ut, när väl skuggan är på plats. Man måste jobba in, jobba ut, sudda ut och grejja men det blir fint och sitter där den ska !!
    Pink makes me puke!!
  • Linny

LMK: FInt! Håller med om att du suddat bra! Kanske lite mörkare i globlinjen nästa gång?

• Linny

Inte för att jag är säker på att det behövs, tänkte bara att du kanske kunde testa och se

• S u s s

Majestic - haha ja jag menade ju att jag har bruna ögon, med en grön ring runt, har jag lagt en kantig eyeliner får jag nog börja om haha

men då lät det ju som tat det är värt en UD iaf, men kanske inget jag orkar arbeta med till vardags. eller så får jag gå upp tidigare. hmm.

• Fluffguf
    LMK skrev 2007-11-22 20:18:04 följande:
    Nu finns dagens sminkning i blått inlagd. Ris el. Ros? Den är starkare in real life. Är själv tveksam... el. så är det bara ovana.
    Ros från mig också! Skitsnyggt lagt verkligen! Och du verkar passa i de flesta färger.
Svar på tråden Smink Smink Smink!