• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • elma

klickade iväg lite fort....jag har ju mer saker från madminerals, en primer till ansiktet och en till ögonlocken, bra båda två och väldigt prisvärda. Sen har jag fyra bronzers därifrån, helt underbara, köpt dem på sale för ett tag sen. Sen glömde jag beställa en borste, en creasebrush som är lite fastare, och slängde iväg och de kunde lägga id en och skicka in invoice till paypal, då fick jag svaret att de skickade med den gratis alltså SUPERSERVICE!!!

Så är ni sugna passa på nu, 25% sale och de har ett super bra samplekit med 20 stora(dubbelt så stora som PL)ögonskuggor för 33.50$ och sen 25% på det! Helt underbara nyanser.

• elma

meow och PL har också sale nu: Thanksgiving! Tror de allra flesta amerikanska sidor har någon sorts erbjudande nu när det är storhelg!

• Linny

Har madminerals en flytande mineralfoundation alltså? Håller den lika bra som övriga mineralfoundations? Lika täckande? Ser det bra ut?

Oj oj, måste ju in o kolla...

Idag kör jag naturligt.. (fast sminkat). Your ladyship (så himla snygg som basskugga) tillsammans med Tan. (båda från Mac). Ingen eyeliner, bara mascara.

• Majestic
    Nathalie009 skrev 2007-11-24 09:42:59 följande:
    www.tradera.com/MAKE_UP_STORE_Lackra_KAKAW_pe...200 KRONOR TOM! haha herregud
    elma skrev 2007-11-24 09:42:31 följande:
    klickade iväg lite fort....jag har ju mer saker från madminerals, en primer till ansiktet och en till ögonlocken, bra båda två och väldigt prisvärda. Sen har jag fyra bronzers därifrån, helt underbara, köpt dem på sale för ett tag sen. Sen glömde jag beställa en borste, en creasebrush som är lite fastare, och slängde iväg och de kunde lägga id en och skicka in invoice till paypal, då fick jag svaret att de skickade med den gratis alltså SUPERSERVICE!!!Så är ni sugna passa på nu, 25% sale och de har ett super bra samplekit med 20 stora(dubbelt så stora som PL)ögonskuggor för 33.50$ och sen 25% på det! Helt underbara nyanser.
    elma- Har du skuggor från MADminerals?? Är de finmalda och hur är kvalitéen??
    Pink makes me puke!!
  • elma

Linny: mad minerals flytande foundation tycker jag är jättebra, lätt till medium täckning och den håller jättebra, använder ibland borste för att lägga den och ibland en flocked sponge, gillar vekligen finishen den flytande foundationen ger! Till party har jag gått över med ett tunnt lager pulver foundation för att få lite mer täckning!

majestic: än så länge har jag bara 3 st mad minerals hemmma och de är jättebra, väldigt finkorniga men ändå krämiga och inte dammiga! Håller jättebra!

• Linny

Jag är så lättlurad så jag har förstås beställt lite från MADminerals nu
    En flytande foundation. Fanns bara en som borde passa till min ansiktsfärg så jag beställde en fullstorlek. Sedan beställde jag sample av två torra foundations och en finishing dust. Ska bli kul att jämföra med EM

• LMK

Hallååå? Ekar tomt här...
    Hur som helst, har varit solo idag & lite smått uttråkad. Vad är då bättre än att exprimentera med PL skuggorna?

Har lagt upp 3 bilder. En från i fredags (lite softare brunt) & sen 2 festsminkningar; en mörkt lila, syns dåligt som vanligt tyvärr & en brun/grön, ser riktigt kul ut då skuggona skimrar så mycket. Testade även att färga innanför nedre fransarna men är tveksam om jag passar i det...
    "Lånade" Linnys snea vinkel & det var såå lätt att få bra bilder då. TACK!

• Linny

LMK: SKa strax in o kolla dina! Ja, av någon konstig anledning funkar den snea vinkeln bra ibland!

Jag har lagt in en nakenbild i mitt galleri Nääää, inte så alltså, men en med en nästan obefintlig sminkning. Your ladyship och ytterst lite Tan i globlinjen. Ingen eyeliner och brun mascara. Men det ser väldigt naket ut jämfört  med mina andra sminkningar. Såhär kör jag ofta på sommaren (inte just dessa färger men den här typen) och när jag har väldigt bråttom...

OT: Idag fick sonen en jättetiger på ca 1,5 meter. Den har flyttat in i hans djungelrum och heter Tove. För den som är intresserad så finns bilder under "såhär bor vi". Tänkte att fler hade barn som kanske var sugen på en sån tiger... Finns på Rusta.

Svar på tråden Smink Smink Smink!