• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Izze

Ok! Tack! Ska ge mig ut på stan och handla. Hatar verkligen när framsarna klibbar ihop och blir läskiga!!

• Honey1982

gjorde världens impulsköp inatt - nars exhibit a (ett rouge). hoppas det är fint i verkligheten . tycker verkligen om orgasm rouget men det finns ju så många andra fina nyanser också.

här blir det mineralexperiment idag .

• Petrah

va kostar rynkcremen???? min mamma o mormor vill ha en sånn. är det den som det har stått om i Aftonbladet för några månader sen???????

Wild, Raw and Beautiful
  • Linny
    Petrah skrev 2007-11-25 10:57:29 följande:
    va kostar rynkcremen???? min mamma o mormor vill ha en sånn. är det den som det har stått om i Aftonbladet för några månader sen???????
    295
  • Petrah

så billigt?????? då kansek det inte är den jag såg i Aftonbladet då. vilket land är den ifrån?
    kommer den till Sverige?

Wild, Raw and Beautiful
  • Jannamia
    Petrah skrev 2007-11-25 10:57:29 följande:
    Den har varit mycket omskriven bla i aftonbladet.

Krämen kostar strax under 300 kr. Tror jag betalade 298 kr för den.
  • Petrah

OK
    funkar den verkligen då tro ni?? jag är alltid skeptisk mot allt sånt.

Wild, Raw and Beautiful
  • elma

Linny: nej har inte prövat Lura mercier men enligt andra fourm och siter, ska det vara bra grejer!

• Nathalie009

Nån här som har LANCOME HYPNOSE? jag e så jävla besviken! Vet inte om d e min mascara som e dålig eller om den vkerligen e d eftersom alla säger att den e såå bra.. Men när ja målar kommer d SÅÅ MKT mascara å fransarna klibbar ihop me varann!
    hade nog högre förväntingar änn så.. Får se om d blir bättre om nån vecka om d kasnke inte kommer lika mkt...

Beställde ju från beautyplanet för 99 kr bara man börjar nästan undra om dom tagit gamla mascaror lr nått dålig va den iaf

• Honey1982
    Nathalie009 skrev 2007-11-25 12:38:33 följande:
    Nån här som har LANCOME HYPNOSE? jag e så jävla besviken! Vet inte om d e min mascara som e dålig eller om den vkerligen e d eftersom alla säger att den e såå bra.. Men när ja målar kommer d SÅÅ MKT mascara å fransarna klibbar ihop me varann!hade nog högre förväntingar änn så.. Får se om d blir bättre om nån vecka om d kasnke inte kommer lika mkt...Beställde ju från beautyplanet för 99 kr bara man börjar nästan undra om dom tagit gamla mascaror lr nått dålig va den iaf
    ibland kan det ju vara så att man får använda en mascara ett litet tag innan den slutar klibba. har dock ingen personlig erfarenhet av lancomes mascaror så jag vet inte om de brukar vara så tyvärr.
Svar på tråden Smink Smink Smink!