• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • elma

kajsaanka: jag har en sneställd platt eyelinerborste/pensel. Tycker jag fick en rätt så skarp linje med den...
    Pigmenten beställde jag 40st av, förutom de jag har sen innan..de innehåller jättemycket färg och är inte bara snygga i burken utan på ögat med alla möjliga färger, bruna, blå, gröna, guld, rosa.....osv.
    I love MEOW, gillar deras foundation och deras ögonskuggor, har samples på hela scandal-serien. Färgerna blir bra på ögat!

solstraalen: om du inte har en eyeprimer kan det vara svårt att få pigmenten att fastna. Testa att blöta penseln lite så brukar det fästa bättre. Annars kan du testa lite vaselin på ögonlocket, men bara pyttelite annars blir det kladdig och pigmenten lägger sig i streck!

• Sniper

men hallå!! Vad är det här för rolig tråd hur har jag kunnat missa er?? *lycklig*
    FÅr man hänga på??
    Jag satt precis o gnällde till gubben att jag är trött på att bara vara mamma så han lovade ge mig friheten att köpa upp kvinnosaker utan suckar förstår inte varför han alltid tycker jag shoppar onödiga saker

• Linny

För att få skuggan att fastna; köp en eyeprimer!!! Den absolut bästa på marknaden är Urban Decays Primer Potion!! Helt otroligt! Jag har provat med krämskugga, Makeupstores ögonprimer och lite annat men det har inte suttit hela dagen. Jag var skeptisk till Urban Decay, men den hade höjts till skyarna så jag testade. Helt otrolig! Det sitter på exakt samma ställe hela dagen, kvällen och till tidigt på morgonen!

Jäklar, kanske har min MADmineralsbeställning fastnat i tullen! Isåfall blir det en dyr jäkla foundation *surar* Fick för mig att jag inte beställde från ett tulland men det gjorde jag väl..

• Hallonmopeden

Har också eyeprimer från UD, suverän!!

• KajsaAnka

Linny: Kan man beställa MAD från mer än MAD? (Du skrev att du inte trodde att du beställt från ett tull-land?)

OM det är någon som har tid vore det jätteskoj ifall ni har lust att svara på några av mina frågor ovan om hur man använder mineralfoundation (tack för svaret om eyelinern, elma)

• maddie3

Hej
    någon som vet om man kan ha boots no 7 under sin vanliga dagcreme??????

• elma

Linny: men så länge sen är det väl inte sen du beställde, det var ju över förra helgen som 25% gällde och det började väl på torsdagen eller nåt sånt, så håll ut, fastna i tullen gör mina paket

• Linny
    KajsaAnka skrev 2007-12-03 19:17:52 följande:
    Linny: Kan man beställa MAD från mer än MAD? (Du skrev att du inte trodde att du beställt från ett tull-land?)OM det är någon som har tid vore det jätteskoj ifall ni har lust att svara på några av mina frågor ovan om hur man använder mineralfoundation (tack för svaret om eyelinern, elma)
    Nä,man kan nog bara beställa från dem, men jag kom inte ihåg var de kom ifrån

Mineralfoundation: Den ska inte bli krämig i locket. Du häller ut pulver i locket och arbetar in i borsten, knackar av överflödet och arbetar in i huden Den ska så att säga smälta på huden. Du kommer inte att uppleva att den blir krämig alltså, men när du jobbat in den i huden ska den inte vara torrt pudrig utan slät och fin.
  • Linny
    elma skrev 2007-12-03 19:20:13 följande:
    Linny: men så länge sen är det väl inte sen du beställde, det var ju över förra helgen som 25% gällde och det började väl på torsdagen eller nåt sånt, så håll ut, fastna i tullen gör mina paket
    Du har säkert rätt Jag har rätt dålig tidsuppfattning
  • Linny
    Sniper skrev 2007-12-03 18:51:35 följande:
    men hallå!! Vad är det här för rolig tråd hur har jag kunnat missa er?? *lycklig*FÅr man hänga på?? Jag satt precis o gnällde till gubben att jag är trött på att bara vara mamma så han lovade ge mig friheten att köpa upp kvinnosaker utan suckar förstår inte varför han alltid tycker jag shoppar onödiga saker
    Klart du får hänga på!! Välkommen! Här kommer du få mycket inspiration till shopping, så håll i plånboken
Svar på tråden Smink Smink Smink!