• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • k girl

(kan meddela att det är seaweed cleansing lotion som luktar så gott, efter att ha sniffat mig igenom proverna)

• greeneyes
    Linny skrev 2007-11-29 14:48:56 följande:
    Här ser du hur en tjej lägger sin mineralfoundation. Kan se om jag hittar nån bä

oj, jag fastnade på den sidans länkar till liknande videor, och hittade två tjejer på youtube  som är GRYMT duktiga på ögonskugga, de heter Panacea81 och Lindseysomething - kolla in deras ögonmakeuper säger jag bara! Såååå inspirerande, måste nog köpa ett sånd där shadestick från Mac i nyansen shark!
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Linny
    greeneyes skrev 2007-11-29 20:55:26 följande:
    oj, jag fastnade på den sidans länkar till liknande videor, och hittade två tjejer på youtube  som är GRYMT duktiga på ögonskugga, de heter Panacea81 och Lindseysomething - kolla in deras ögonmakeuper säger jag bara! Såååå inspirerande, måste nog köpa ett sånd där shadestick från Mac i nyansen shark!
    har också kollat dem. Det finns en tjej som är mycket bättre.. Ska försöka komma på vad hon heter. Panacea är duktig, men målar oftast så extremt mycket mörkt i yttre ögonvrån, lite väl utdragen.

stephielac heter tjejen jag tänkte på. Kolla henne!!

Jag har köpt sharkskin, men faktiskt aldrig använt.. Jo provat en gång som eyeliner och när jag skulle sota..

Däremot skulle jag vilja ha den som heter beijing eller nåt sånt..
  • greeneyes
    Linny skrev 2007-11-29 20:57:20 följande:
    har också kollat dem. Det finns en tjej som är mycket bättre.. Ska försöka komma på vad hon heter. Panacea är duktig, men målar oftast så extremt mycket mörkt i yttre ögonvrån, lite väl utdragen.stephielac heter tjejen jag tänkte på. Kolla henne!! Jag har köpt sharkskin, men faktiskt aldrig använt.. Jo provat en gång som eyeliner och när jag skulle sota..Däremot skulle jag vilja ha den som heter beijing eller nåt sånt..
    hm, hittade inte det namnet - stephielac.. ?
    fast jag tycker det är snyggt med mörkt i yttre ögonvrån (i alla fall på mig när jag festsminkar mig), därför gillade jag att hon gjorde det
  • Linny
    greeneyes skrev 2007-11-29 20:59:36 följande:
    hm, hittade inte det namnet - stephielac.. ?fast jag tycker det är snyggt med mörkt i yttre ögonvrån (i alla fall på mig när jag festsminkar mig), därför gillade jag att hon gjorde det
    Jooo, jag gillar ju det med!! Grejen är väl mer den att hon nästan alltid gör som egyptiska ögon, jättelångt utdraget. Stephielaclac kanske det var.. Kolla henne:

">

• Linny

">

">

Hon har typ 36 olika videos med olika färger.

Men jag gillar panacea också, hon har kul färger och är duktig. Det enda är att jag tycker hon gör lite för mycket "vinge"
  • greeneyes

wow, ja hon var duktig hon med, ser ut ganska mycket som eva longoria tycker jag

Linny skrev 2007-11-29 22:25:29 följande:

har typ 36 olika videos med olika färger.Men jag gillar panacea också, hon har kul färger och är duktig. Det enda är att jag tycker hon gör lite för mycket "vinge"
    ok, ja smaken e som baken själv gillar jag lång vinge, men det kanske är för att jag har sån ögonform som det passar med, du har ju lite rundare ögon än vad jag har väl, och då kanske man inte kan jobba med lika lång vinge?..
  • greeneyes

Tänkte förresten beställa mineralmakeup från everyday minerals äntligen, mina prover börjar ju ta slut därifrån nu. Men hur är det med portot från dem, är det dyrt?
    O sen undrar jag hur deras ögonskuggor är? De är ju så himla billiga, så om de är fina/hållbara/pigmenterade så kanske jag slänger med några?

• Honey1982
    LMK skrev 2007-11-29 16:31:54 följande:
    Här kommer en bra länk som jag hittade på Rocketqueens Blogg. En tjej som jag tror nästan har rekord på smink! Bra sida med jämnförelser, information, tips mm.ENJOY!
    nja, nåt rekord tror jag då knappast att det var
  • Nathalie009

E det nån som klan tipsa om nån bra ÖGONSKGUGA som finns att köpa på HM typ, max factor, isadora? Vil ha en ny färg å kan inte ta mig till MUS idag *suck*

Svar på tråden Smink Smink Smink!