• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Jag har varit dålig på att lägga in bilder på sistone. Ingen inspiration och inga nya färger, så då känns det onödigt att lägga in, när det redan finns likadan bild i galleriet. Någon annan som lagt in nya, jag behöver lite inspiration

Någon som har provat MAD´s skuggor? Är de bra? Väntar otåligt på min foundation.

• lilja71
    Linny skrev 2007-12-04 10:57:15 följande:
    Jag har varit dålig på att lägga in bilder på sistone. Ingen inspiration och inga nya färger, så då känns det onödigt att lägga in, när det redan finns likadan bild i galleriet. Någon annan som lagt in nya, jag behöver lite inspiration Någon som har provat MAD´s skuggor? Är de bra? Väntar otåligt på min foundation.
    Jag e också nyfiken på lite kommentarer kring MAD-skuggorna!! Finns många fina färger men jag vill gärna ha lite recensioner innan jag beställer!

Jag har också varit lite oinspirerad på skuggorna ett tag, blir lätt samma. Men idag så skojjade jag till det och tog MAC pigment Pink Opal tillsammans med en MAC (rosa) Swich och MAC (lila) Nocturnell och mörk lila penna MAC (permaplum). Är väl kanske lite mer en sommar-sminkning men det känndes ok när den kom på i allafall.
    Majestic skulle säkert få problem med kräkreflexen om hon såg mig
  • Nathalie009

ja anvädner vanligtvis diowshow men jsut nu har jag Lancome Hypnose, den va svår i början men nu e den jättebra :)

• Linny
    lilja71 skrev 2007-12-04 11:02:16 följande:
    Jag e också nyfiken på lite kommentarer kring MAD-skuggorna!! Finns många fina färger men jag vill gärna ha lite recensioner innan jag beställer! Jag har också varit lite oinspirerad på skuggorna ett tag, blir lätt samma. Men idag så skojjade jag till det och tog MAC pigment Pink Opal tillsammans med en MAC (rosa) Swich och MAC (lila) Nocturnell och mörk lila penna MAC (permaplum). Är väl kanske lite mer en sommar-sminkning men det känndes ok när den kom på i allafall. Majestic skulle säkert få problem med kräkreflexen om hon såg mig
    BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILD!!!!!!!! Jag vill se
  • lilja71

Är borta med jobbet och har ingen kamera med mig. Ska fixa en bild av det rosa/lila på torsdag. Lovar!!!!

• Linny
    lilja71 skrev 2007-12-04 11:12:45 följande:
    Är borta med jobbet och har ingen kamera med mig. Ska fixa en bild av det rosa/lila på torsdag. Lovar!!!!
    *antecknar löftet*
  • lilja71

Åh, jag har ingen lust att jobba just nu...skulle hellre springa på stan och shoppa och sånt mysigt   Smink, kläder, julklappar o sånt kul.

• Fridapida
    maddie3 skrev 2007-12-03 19:19:11 följande:
    Hej någon som vet om man kan ha boots no 7 under sin vanliga dagcreme??????
    Det är nog tanken... om det är ett serum.
  • Fridapida
    elma skrev 2007-12-04 08:47:03 följande:
    fridapida: jag bor i Jönköping(sveriges jerusalem), men är nog så långt ifrån religilös man kan bli, hade kanske inte åkt på tull annars så ofta????
    Jag misstänkte nästan Jönköping!
  • Linny

Hörrni hur var det nu. Fanns Nars fortfarande att köpa i Malmö? I så fall var?

Svar på tråden Smink Smink Smink!