• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-12-04 13:19:24 följande:
    Välkommen!Kul att du vill delta! Linny är om sig o kring sig ser man! PS... man behöver absolut inte bli inbjuden för att vara med, alla är välkomna så att ingen tror något annat!
    Ja, precis! Alla är välkomna

Det var bara att jag snubblade över en tråd som Jezz startat där hon frågade om Nars och Stila. Då började jag fråga er om var det fanns, för att svara henne. Sedan insåg jag att hon nog skulle gilla denna tråd så jag tipsade om den.

Men vänta inte på en inbjudan ni andra, hoppa in hos oss. Här är det supernice!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-04 13:22:12 följande:
    Ja, precis! Alla är välkomna Det var bara att jag snubblade över en tråd som Jezz startat där hon frågade om Nars och Stila. Då började jag fråga er om var det fanns, för att svara henne. Sedan insåg jag att hon nog skulle gilla denna tråd så jag tipsade om den.Men vänta inte på en inbjudan ni andra, hoppa in hos oss. Här är det supernice!
    Aha... det var så du tänkte. Jag tänkte att Jezz kanske visste eftersom hon gillade Stila! Haha!
    Lite snurrigt blir det.
  • Jezz

Är iallafall glad över att ha kommit hit KOmmer nog passa mig utmärkt!

Wilma - min ögonsten
  • lilja71
    Jezz skrev 2007-12-04 13:10:58 följande:
    Önskar att jag hade det men tyvärr... ska hedanefter börja fota alla jobb jag gör
    Det ser vi fram emot!!
  • Fridapida

Mitt paket från eleven har nu kommit. Jag ska nog se till att fota mina rynkor nu för att se om det kommer att ske någon förändring. Tänk om MAD vill ta o skynda på lite...

• Linny
    Fridapida skrev 2007-12-04 13:41:42 följande:
    Mitt paket från eleven har nu kommit. Jag ska nog se till att fota mina rynkor nu för att se om det kommer att ske någon förändring. Tänk om MAD vill ta o skynda på lite...
    Hehe, ja fota rynkorna! Jag undrar också om Bootskrämen egentligen funkar. Är ju pytteliten dessutom.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-04 13:45:46 följande:
    Hehe, ja fota rynkorna! Jag undrar också om Bootskrämen egentligen funkar. Är ju pytteliten dessutom.
    Less is more!
  • elma

Linny: MADs ögonskuggor är jättefina och jättebra tycker jag, bättre än PL, men jag har ju inte testat igenom alla 40 så jag kan inte gå i god för alla. De sitter hela dagen, med primer i och för sig och färgen håller sig lik.

• Fridapida
    elma skrev 2007-12-04 15:14:00 följande:
    Linny: MADs ögonskuggor är jättefina och jättebra tycker jag, bättre än PL, men jag har ju inte testat igenom alla 40 så jag kan inte gå i god för alla. De sitter hela dagen, med primer i och för sig och färgen håller sig lik.
    Nu tycker jag att mitt paket får komma. Är det någon som vet om man kan kolla om paket är skickat o var det i så fall befinner sig?
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-12-04 13:52:31 följande:
    Less is more!
    FridaPida- Nej, Less is BORE !!!

Dags för ny tråd snart....YaY!!!

Idag har jag Barry M´s Dazzle dust Saphire och EM´s Magic Night och mörkblå mascara!!

EM`s eyedust är så snygga, pigmentrika och sååå lena. Kanske lite tråkiga färger men,men... Snart kommer väl mina MadM eyedust...*lycklig*
    Tellement loin de ce monde...
Svar på tråden Smink Smink Smink!