Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

dens... inte dess. Vi talar väl om muffin i singular.

• Fridapida
    Jag tycker att det är så fint. Men man får inte vara för mörk, då syns det inte.
    Men är du som jag: varm hudton, blond och blå ögon, då passar det dig med säkerhet.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2007-11-19 12:50:35 följande:
    Var kan man köpa Nars Orgasm någonstans??????
    hqhair.com

finns tyvärr inte i Sverige längre.

Helt sjukt hur så bra smink inte säljs i Sverige. De säger att vi lever i ett frittland??? Vilken lögn. Hur kan ett land vara fritt när man inte ens kan köpa bra smink när man vill...
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-19 12:53:42 följande:
    maddie: Säljs kanske i Malmö, men annars inte i butik i Sverige. Finns på nätet Tror det finns på tex. Strawberrynet.Ok.... Jag vet att jag har frågat innan, men jag glömde skriva ner vad ni svarade. Vad kan ni rekommendera för scrub/exfoliering? Jag har rätt känslig hud runt ögonen, så jag bör inte använda kemiska prylar utan något milt. Har clinique någon bra?
    MAN SKA INTE EXFOLIERA RUNT ÖGONEN!!!

FACE har en br exfoliering tycker jag. Helt underbar. Clinique har en i sin poreminimizer-serie, som inte är mild.

Vill du ha snäll o mild hudvård, Dermalogica. De har en mask som är exfolierande. Den är underbar tycker jag. Prova den!
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-11-19 12:56:03 följande:
    jag är ganska mörk men inte jättemörk. orgasm syns bra på mig
    Orgasm är en relativt ljus persikofärgad rouge, vilket ofta passar lite ljusare hudtyper. Därav mitt tips. Men smaken är som baken, alla vill inte ha en mörk rouge.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-19 15:13:00 följande:
    Jag har kollat den o funderar på den. Men då den heter daily; ska man använda den varje dag då? (jooobbigt) Eller innebär det bara att den är så mild att man KAN göra det?
    De har en annan. Jag minns inte riktigt vad den heter, men det är alltså en lermask som exfolierar. Tror den heter gentle exfoliator... ska kolla när jag hinner.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-11-19 15:34:51 följande:
    Jag är lite sugen på att testa sån där peeling utan korn (kemisk?), det verkar spännande! Vanlig peeling har jag ju använt i många år, det är alltid kul att testa något helt nytt!
    Då vill jag rekomendera FACE exfoliering. Inte så dyr. Kostar ca 250 kr och räckte i ett år för mig. Jag exfolierar två gånger i veckan.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-19 16:35:55 följande:
    verkligen inten som har tips på en bra vattenfast mascara som gör så att ögonfransarna förblir böjda längre??
    Jag tycker att du ska prova Masterpiece från MaxFactor. En bra budgetmascara. Jag gillar den i guldförpackning bättre än den i svart förpackning. Men jag vet inte om de finns i vattenfast...
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-11-19 16:35:56 följande:
    Okej, jag tror att jag testar den då! Dum fråga kanske, men hur gör man med en sån? Jämfört med en vanlig exfoliering alltså.
    Man gör helt som vanligt. Man ska massera ordentligt. Du kommer känna att den fungerar. Huden släpper som när man bastar, typ.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-19 16:49:21 följande:
    Okej, jo men inte inte den rätt dyr för åva budget? typ 150 spänn :Oannars kan ja nog tänka mej å testa den då om den finns i vattenfast :)
    Alltså... jag tycker att budget ligger på 150 kr i butik. Vill man har riktigt billigt så är det ebay som gäller. Kolla även in strawberrynet.com. De har ingen frakt.
Svar på tråden Smink Smink Smink!