Hallontrollet skrev 2007-11-13 11:21:36 följande:
Tack för ditt svar!
Tyvärr har vi inte Face i stan så jag kanske får gå till Kicks eller Åhlens och kolla om man kan få någon hjälp där.
Ingen i närheten av Borås/Göteborg som kan hjälpa mig med foundation och puder :)
Är så rädd att gå till tex kicks och be om hjälp och så blir det HELT fel.
Detta med att man har rätt att ångra sig, hur ska man kunna övertyga den i kassan om att det inte var jag som valde då?
Shit detta är verkligen en djungel.
Nu skall jag skriva ner i vilken ordning ni gör vad när ni sminkar er så jag kan "plugga" på och komma ihåg :)
Kram på er och tack för alla svar!
Hoppas min älskare har nått med sig till mig idag (brevbäraren alltså ).
Okej... du bor runt Borås? Jag vet att folk fått heeeelt fel där, men jag vet att de även tagit tillbaka varan. Kunskapsnivån skiljer sig ganska rejält på de som jobbar på Kick's i hela landet!
Jag tycker att du ska gå till Kick's när du är osminkad. Berätta vilka "problem" du har med just din hy, beskriv vilket resultat du vill ha, täckande eller transparant, matt eller skimmrande osv. Be att de lägger lite på kinden o sedan går du ut i dagsljus o tittar. Be om att få låna med en spegel om du ingen har. Det brukar jag göra.

Titta o titta. Vilken nyans är din? Välj den som är snäppet ljusare än din hy, och absolut inte mer rosa än vad du är, låt den hellre gå åt det gula. Nöj dig inte med att de styrker på lite på kinden o säger att det blir bra. Välj med omsorg. Fråga tusen frågor hur foundationen fungerar i värme, när huden blir fet osv. Kolla spf.
Tycker du att du inte får hjälp, gå tillbaka en annan dag. Tänk på att INTE välja en som du blir flottig av. Det är det värsta som finns. Tänk på att foundation är det som får kosta pengar eftersom det är så avgörande. Tänk även på att Dior t.ex. brukar ha ganska mkt parfym i sina produkter om du är känslig mot det.
Herregud... nu får jag sluta tjata!