Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-11-14 11:19:15 följande:
    Hallontrollet: Det finns annars ett riktigt budgettips på exfoliering som en tjej här i tråden använder. Så om du inte vill lägga ut så mycket pengar så köp en microfibertrasa (typ 20 spänn) Inte så snyggt att ha i badrumsskåpet och saknar lite lyxkänsla, men gör nog jobbet lika bra och ABSOLUT bättre än att inte exfoliera alls. (kommer från rätt käft somt typ "glömt" att göra det i flera år) haha
    Nyfrälst...
  • Fridapida
    nyfiknaflickan skrev 2007-11-14 21:03:28 följande:
    har sett att ni diskuterat PL:sögonskuggor en del. Är de bra? Man kanske skulle prova. Älskar ögonskuggor. Är sample storleken väldigt pytteliten?
    Nej, sample är bra stl om man vill prova. Men jag tycker inte PL är så bra. De är jättefina, men jag tycker inte att de håller tillräckligt hög kvalité. Vilket är synd. Men de är billiga så det kan vara värt att prova, åsikterna om dem går isär här i tråden.
  • Fridapida
    nyfiknaflickan skrev 2007-11-15 11:56:50 följande:
    everydayminerals tar rättsålång tid på sig,,,2-3veckor. MAC, vilka är det?
    MAC säljs på Åhlens i Stockholm o GBG. Vet inte om man kan hitta det någon annanstans. Mycket bra smink!
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-15 13:34:55 följande:
    Linny: Tonar är det desamma som sudda eller? -vilsen-
    Nja... man suddar ju för att tona ut.
  • Fridapida

oj oj oj oj vad tyst det var här ikväll... Det är man inte van vid! Jag har inget vettigt att bidra med heller! Ha en bra helg tjejer!

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-18 13:55:38 följande:
    va skulle ni säga om muffin lr vanilla, vilken e snyggast att ha ?
    Muffin skimmrar och är mycket snyggare än vanilla. Vanilla är helt matt och äggskalsvit. Den använder jag bara som grund, aldrig enbart som en skugga.

Jag tycker inte de ens spelar i samma liga. Muffin är det självklara valet för mig!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-18 16:18:42 följande:
    hörrni! N'r man bestller tex EN mascara från beautyplanet skickar dom hem den i brevlådan då eller får man hämta ut? =)
    Ingen aning. Jag gillar när man får hämta ut, känns inte som om saker försvinner lika lätt då.
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-18 22:49:29 följande:
    Detta prat om muffin..
    Blir lite sugen på att testa den.

Var kan man köpa den och vad kostar den??
    Det är en av MUS storsäljare. Den kostar ca 125 kr om jag inte minns fel.
    Make up store finns lite överallt. Mest som en egen butik men även som inne på Åhlens i GBG.

Jag använder Muffin näst till dagligen.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-19 09:29:27 följande:
    ska också åka å köpa muffin nsäta vecka! Behöver verkligen en neutral men fin ögonskugga som man kan ha till vardags typ..
    Det är ett bra köp! Jag gillar att ha min Muffin ihop med rouge i globlinjen. Ingen mascara o ingen eyeliner. Bara bas + rouge och muffin + rouge i globlinjen. Då ser man fräsch o osminkad ut (hehe). Favoritrouget är NARS orgasm! Jag är helt såld på detta underbara rouge. Men jag gillar även Suger Pink från MUS.
  • Fridapida
    Indianica skrev 2007-11-19 11:07:51 följande:
    Jag tittade på den omtalade Muffin på MUS häromdagen och imponerades inte. Testade den iofs inte, men den såg ju smutsigt gråbrun ut tyckte jag. Förvånas över att den kan bli snygg på någon öht....
    Det är ju som sagt (för hundrade gången) inte en partyskugga. Den ger inga wow-upplevelser. Det som jag tycker gör Muffin till en riktigt bra skugga är att den är så enkel o diskret. Man kan ha den till mycket. Men det är snarare dess enkelhet som gör den så fin än dess färgstarkhet.
Svar på tråden Smink Smink Smink!