• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-12-04 16:08:36 följande:
    lilja- Den heter Artifact!! Om man är färgblind vad har den för färg då?? Grå kanske??*fniss*
    Den jag såg var mer cranberry-färg (och jag har en fast MAC som heter Cranberry) men det kan ju iof vara samma, kollade aldrig namnet men nu ska jag lägga in det i mobilen så att jag kan kolla.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-12-04 15:16:50 följande:
    FridaPida- Nej, Less is BORE!!!Dags för ny tråd snart....YaY!!!
    Ja... hjälp! Det har du rätt i. Jag har några dagar på mig. Men tack för att du påminde mig!
  • Fridapida
    elma skrev 2007-12-04 15:34:15 följande:
    fridapida: maila dem och fråga! I och för sig tror jag de räknar med 7-21 dagar för int.orders, men det skadar inte att skicka iväg ett litet mail.
    Jag har väntat sedan 25 november... ska avvakta lite. Jag har en adressändring som ofta försenar.
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-12-04 16:12:47 följande:
    Den jag såg var mer cranberry-färg (och jag har en fast MAC som heter Cranberry) men det kan ju iof vara samma, kollade aldrig namnet men nu ska jag lägga in det i mobilen så att jag kan kolla.
    lilja- Oj, det kanske är cranberry- färg, men jag tycker den ser vinröttaktigt ut. Det kanske är jag som är färgblind !!!
    Fridapida skrev 2007-12-04 16:15:44 följande:
    Ja... hjälp! Det har du rätt i. Jag har några dagar på mig. Men tack för att du påminde mig!
    FridPida- Det var sååå lite så !! Fjärde tråden....WOW!!!
    Tellement loin de ce monde...
  • Minnisen

hej!

på lördag ska jag ha 25års fest och behöver lite hjälp med maken. äskar lite guldbruna nyanser på ögonen, hittade en fin skugga i fridapidas galleri (true gold) i like!

men grejen e att jag inte har så fina ögon eller jag har inte så mycket ögonlock eftersom den skunker in lite bakom ögat alltså. hoppas ni förstår vad jag menar! hur ska jag lägga skuggan för finast resultat då? gärna bild om det finnes.
    så här ser jag ut....så ös massa tips över mig nu. vill ju givetvis vara fin på stora dagen

• Hallontrollet

Någon som testat Isadoras löspuder??

- mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Linny
    Minnisen skrev 2007-12-04 17:15:07 följande:
    hej!på lördag ska jag ha 25års fest och behöver lite hjälp med maken. äskar lite guldbruna nyanser på ögonen, hittade en fin skugga i fridapidas galleri (true gold) i like!men grejen e att jag inte har så fina ögon eller jag har inte så mycket ögonlock eftersom den skunker in lite bakom ögat alltså. hoppas ni förstår vad jag menar! hur ska jag lägga skuggan för finast resultat då? gärna bild om det finnes.så här ser jag ut....så ös massa tips över mig nu. vill ju givetvis vara fin på stora dagen
    Du har ju toppenögon!! Mycket bättre än mina rullgardiner till ögonlock!! Du skuggar upp över globlinjen lite, så blir det skitläckert!!

Kanske Lounge ihop med Choco d´or?
  • Linny

Minnisen: Eller ännu hellre Lounge ihop med celebration, lite sotat sådär.

• 02 05

Jag har precis inhandlat en del av det jag jag velat köpa ett tag. Det jag köpt är: Talikas ögonfransgel, Lancomes XL booster mascarabas och skuggor från MAD.

Det jag vill ha är:
    1. Parfym Creme brulée, Laura Mercier
    2. Nougat London Nurturing Hand Cream
    3. Parfym Fresh Scents by Terri - Dream

Förutom klappar i skönhetsväg får tomten gärna komma med:
    1. Nya kuddar till sängen, för att matcha de nya underbara duntäckena vi fått i tidig julklapp av min far ^^)
    2. En rostfri blender
    3. Figursyd kappa/tröja, sydd av min vän www.camillawellton.com/
    4. Lampan Knappa tulpan
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60102741

Fluffguf skrev 2007-12-04 16:08:00 följande:
    Nu när julen närmar sig, vilka skönhetsprodukter står på er önskelista?Just nu vill jag allra helst ha urban decays primer. Och så hade det varit kul att testa fastlash
  • lata kocken Johanna
    Linny skrev 2007-12-04 15:43:21 följande:
    Diskreta, vad är det för skräp? Har bara två skuggor därifrån som jag fick som gåva.. Kanske ska prova fler.Flera av Macs är jag besviken på. De har så stora flagor i sig och blir helt mesiga i färgen..
    åååh jag är oxå besviken på en del av macpigmenten!
Svar på tråden Smink Smink Smink!