Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic
    Lone Star State skrev 2007-09-16 22:26:30 följande:
    nån som har nått bra tips på shampoo? Till mitt hår som är färgat och lätt blir lite torrt och slitet...
    Och jag gillar Kérastase!!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-17 11:01:59 följande:
    Morrn morrn!Jag har varit bortrest i helgen, och OJ vad ni har skrivit!Imorse gick det åt skogen med sminkningen.. (bokstavligt talat). Kombinerade Mustard (MUS) med Forrest (PL) och så lite annan Forrest (MUS) i globlinjen). Hade fäst på primer men när jag skulle skugga och jobba ihop dem så lossnar hälften av PL´s Forrest så att ögonlocket bli fläckigt. Fläckvis så täcker skuggan och fläckvis så ser man ögonlockets hudfärg. Såg inte klokt ut. Försökte rädda genom att fixa med blend & fix men det blev bara fel. Körde en fuling och tog bort all makeup på ögonen (men lät resten vara kvar. Orkade inte lägga om hela makeupen). La sedan ny ögonkräm, foundation och concealer runt ögonen och några helt andra skuggor.Så till slut blev det Muffin, Lounge och någon annan MUS-skugga från Lars Wallins kollektion. Den har ingen etikett eller namn men den är väldigt guldig mörkbrun-grå. Jättefin!
    Linny- Stackare , i lördags råkade jag ut för samma sak, det lossnade inte utan jag tvättade bort allt för att jag blev så j***a missnöjd med sminkningen. Jag fick börja om och var frustrerad och stressad eftersom gossen gnällde*suck*

Lars Wallins kollektion?? Var??
  • Majestic
    kickan82 skrev 2007-09-18 09:32:35 följande:
    HejÄr det någon som vet om Cow parfymeri i Stockholm har slutat att sälja Urban Decay?
    Kickan82- Jag har för mig att de har slutat sälja Urban Decay, men du har en del av UDs sortiment på eleven.se och blush.se !!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-18 10:02:18 följande:
    Hej hej!Urban decay har jag aldrig provat. Är det bra?Det blev sprout, Galaxy och lite racy i globlinjen. Duttade lite goldglow i inre ögonvrån. Racy som eyeliner. Vet inte riktigt, ni får se ikväll och gärna komma med förbättringstips och kritik.Det jag tycker är lite trist med både sprout och olive you är att de är så grönt guldiga från början och sedan övergår de till att mest bli guld..
    Linny- Jag tycker UD är superbra ögonskuggor http://www.blush.se/urban-decay-deluxe-eyeshadow-p-712.html och Body Powder som doftar så gott och är kyssbara*fniss* Har en i Honey smak som har dock slutat tillverkas http://eleven.se/urban-decay-b62.html
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-18 13:13:18 följande:
    Det är lätt att man kör samma hela tiden, men samtidigt, jag tycker ofta det enkla är det snygga. Det är jättefint med färger och nyanser, men man vill ju bara framhäva ögonen, inte se målad ut. Jag tycker du, Linny, är alldeles lagom utsvävande. Man blir lätt "mer mer mer" och vill prova allt. Kommer du ihåg Linny, för ett par månader sedan var du väldigt emot att ha mkt glitter o färg? Du tyckte inte det passade dig, nu sminkar du hej vilt! Just nu är jag inne i en period med lugna färger, mycket muffin och rouge i globlinjen. Jag är stressad och har mycket att tänka på, då blir det inte mycket kreativitet kvar till makeupen. Men snart är tentan gjord... Det är konstigt... jag går alltid tillbaka till muffin när jag är lite nere.
    Fridapida- Lycka till med tentan, vad pluggar du för nåt?? Ja, Muffin är helt ok och bara namnet gör att man blir glad och sugen på Muffin !!!
  • Majestic
    Lejån skrev 2007-09-19 15:54:12 följande:
    Shit vad härlig pore minimizern var!! Testade den imorse och blev ju hur slät som helst. (låter som om jag var väldigt... oslät... innan ) Jag köpte ett "testkit" igår med tre olika, och det var nog ett bra köp. Mina jobbarkompisar har fått sina ögonskuggor från PL nu, så gissa vem som hittat ÄNNU fler fina färger. Fast jag vet inte ens vilka jag beställt och inte. Ska in och kika på dig nu Linny.
    Lejån- Pore minimizer från Clinique eller??
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-20 09:32:48 följande:
    Måste jag leta upp!!!!!!!!!!!!!! Hade de det som erbjudande? Ska förbi Åhléns city idag och hoppas på att hitta där. Ska kolla MAT också.Vi ska ut och äta med min avdelning på Wasahof *slurp*
    Linny- Jag var inte på Åhlens city igår men glömmde spana in MAT...Mmm, äta på Wasahof är gott !!
    Fridapida skrev 2007-09-20 09:37:47 följande:
    Ska in på FACE idag och köpa present till min mamma. Ska så klart kolla MUS också, men jag får för mig att FACE har bättre skuggor som är utan glitter o skimmer. Jag återkommer om vad det blev. Mamma ska få vara fin såklart!
    Fridapida- Klart att man ska bortskämma sin mor, ja FACE har många skuggor utan skimmer!!

Åååå, vad vi är många högutbildade kvinnor här!! Klara som struderande !!
  • Majestic
    Lejån skrev 2007-09-20 11:27:47 följande:
    Linny: nä, det var ordinarie pris. Var iaf en vit prislapp. Måste berätta vad jag ska göra på lördag, jag var inne på MUS igår och såg en fin liten annonsering om att de hade prova på sminkningar gratis av serien Wild, och jag hade sån tur att det fanns en tid ledig!! Så på lördag ska jag bli fiiiin!
    Lejån- Lyllos dig då !!!
    maddie3 skrev 2007-09-20 10:41:00 följande:
    Jag är så avundsjuk på er som är högutbildade o klara studerande. Jag har två år kvar på ssk utbildningen o ska börja igen efter mammaledighet i januari igen. Är faktiskt lite nervös redan nu för hur det ska gå när man har småbarn. Jag vet att några av mina tidigare studiekamrater har barn o de var så strukturerade o duktiga, så vill jag oxå vara. Visst jag gillar oxå att ha struktur o så men vet inte om det funkar för mig nu när jag har små barn. Hur ska tiden räcka till. Tips tips tips vill jag ha. Det undlättar alltid
    Maddie3- Jag är klar med studierna sedan tidigare, vette 17 om jag skulle klara av att plugga och vara mamma samtidigt. Vi hade 100% obligatoriskt närvaro VARJE DAG!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!