• Linny

Fluffguff: Åh ja det är absolut lönt att beställa. En del har jag använt minst tio gånger och det syns knappt. Om du bara använder en hela tiden så kommer den kanske gå åt på någon vecka eller två men annars lär de räcka ett tag

• Linny

ja det är jättesvårt Snart har jag 50 olika här hemma Bara från PL sedan har jag ju mina MUS också

Hallonmopeden: jag använder eyeprimer för det mesta. Från MUS

• Linny

Morrn morrn!
    Jag har varit bortrest i helgen, och OJ vad ni har skrivit!

Imorse gick det åt skogen med sminkningen.. (bokstavligt talat). Kombinerade Mustard (MUS) med Forrest (PL) och så lite annan Forrest (MUS) i globlinjen). Hade fäst på primer men när jag skulle skugga och jobba ihop dem så lossnar hälften av PL´s Forrest så att ögonlocket bli fläckigt. Fläckvis så täcker skuggan och fläckvis så ser man ögonlockets hudfärg. Såg inte klokt ut. Försökte rädda genom att fixa med blend & fix men det blev bara fel. Körde en fuling och tog bort all makeup på ögonen (men lät resten vara kvar. Orkade inte lägga om hela makeupen). La sedan ny ögonkräm, foundation och concealer runt ögonen och några helt andra skuggor.

Så till slut blev det Muffin, Lounge och någon annan MUS-skugga från Lars Wallins kollektion. Den har ingen etikett eller namn men den är väldigt guldig mörkbrun-grå. Jättefin!

• Linny
    Majestic skrev 2007-09-17 11:05:23 följande:
    Linny- Stackare, i lördags råkade jag ut för samma sak, det lossnade inte utan jag tvättade bort allt för att jag blev så j***a missnöjd med sminkningen. Jag fick börja om och var frustrerad och stressad eftersom gossen gnällde*suck*Lars Wallins kollektion?? Var??
    Den är några år gammal. Det var när Lars Wallin togs in som codesigner. Den är jättefin men det finns som sagt ingen etikett och har aldrig funnits. Från början var det ett fint W i skuggan men den är borta nu såklart.

Visst är det trist när man blir så missnöjd!!?
    Starla skrev 2007-09-17 12:26:04 följande:
    Vilken intressant tråd, jag hoppar in med en fråga om jag får... TS skriver att hon gillar "Clinique pore minimizer instant perfector" och den har jag. Men, jag kan aldrig få den att sitta snyggt. Vilken teknik är den bästa? Det känns som att jag har provat allt och med många olika slags foundations, men den sätter sig antingen i porerna så att den syns när jag sen fäster foundationen med löspuder, eller så försvinner den helt och hållet när jag har på foundation. Jag använder inte stora mängder och har provat att ha på med borste, svamp och fingrarna. Finns det någon bra teknik eller kan det vara så att den inte passar mig helt enkelt. Skulle gärna vilja veta om jag missat något eftersom det skulle vara så bra om den funkade.
    Jag har också denna och jag tar ganska mycket och stryker på (masserar ej in eller gnuggar). Stryker åt lite olika håll. Sedan på med foundation (borstar på foundation) och sedan fixerar med puder. Försvinner ej..
  • Linny

Jag har alltså den färgade pore minimizern.. Lägger bara fuktkräm och ev. primer innan.

Nu ligger dagens sminkning inne (inte den första som jag fick tvätta av utan den andra. Den fick jag göra väldigt snabbt med tidsbrist). Väldigt lik många andra men jag hade ingen inspiration alls..

Känner att det är svårt att hitta tre olika färger jämt. Skulle vilja kombinera Sprout med racy imorgon men är rädd att det blir lite väl clownigt Båda färgerna är PL så ni som har shoppat där kanske vet vilka de är.. Tänkte lägga sprout över hela locket och racy i yttre ögonvrån samt globlinjen. Om jag skulle ha en tredje, ljusare färg, i inre ögonvrån..vilken skulle ni då rekommendera??

Mermaid (PL)
    Goldglow (MUS)
    Love Spell (PL)
    Muffin (MUS) (Upplever den svår att lägga. Lägger sig inte alls lika fint som dust..)
    Mustard (MUS)

• Linny

vad snälla alla är! Men ni får gärna komma med förbättringssynpunkter. Jag vill lära mig och även om jag blir smickrad av alla snälla kommentarer så vill jag gärna ha kritik

Idag vet jag inte alls om jag vågar kombinera hej vilt.. TÄnkte mig sprout (lite åt MUS- bamboohållet) och en mörkblå skugga. Blir det för mycket?

Står liksom still i huvudet. Känns som om jag bara kombinerar "säkra färger" som går ton i ton. Vad gäller för regler egentligen? Har svårt att se att jag kan kombinera en kall skugga (tex. med silver i) med en varm skugga (som är lite guldig tex.). Eller??

• Linny

Hej hej!
    Urban decay har jag aldrig provat. Är det bra?

Det blev sprout, Galaxy och lite racy i globlinjen. Duttade lite goldglow i inre ögonvrån. Racy som eyeliner. Vet inte riktigt, ni får se ikväll och gärna komma med förbättringstips och kritik.

Det jag tycker är lite trist med både sprout och olive you är att de är så grönt guldiga från början och sedan övergår de till att mest bli guld..

Svar på tråden Smink Smink Smink!