• Linny

Smink Smink Smink!

Majestic: Det finns ingen bild inlagd. Jag o Lejån träffades på en fika idag med lite andra vänner

• Linny

Våra barn är födda med några veckors mellanrum och vi lärde känna varandra här för nästan 3 år sedan. Så FL är bra till mycket!
  • Linny

Det är jag som är den konstiga moraltanten! Händerna på täcket! Smink leder till fördärvet

*suktar efter mina 20 nya skuggor som borde komma idag..*

• Linny

Men oj! Är du allergisk mot makeup eller vad är det han menar då? Förstår att det är skitjobbigt med acne, och för en som är så intresserad av smink som du är så är det självklart jättejobbigt att inte få hålla på med smink längre. Men vet läkaren det säkert eller var det en gissning?
    Usch vad jobbigt för dig! Kram!

• Linny

Fridapida: Trist med acnen, men du är fin ändå
    Eyeliner är fint, men har du mascara på också? Ser nästan ut som om du bara har eyeliner och då tycker jag det behövs mer mascara.

Tog en bild idag men orkade inte lägga in. Var med muffin, lite lounge och Dubloon. Brun-guldig eyeliner. Får lägga in imorgon med nya sminkningen också..

• Linny

neoaliya: Jag tycker de sitter jättebra! Använder ovanpå primer. Duttar på dem torra. Kan också lägga med blend & fix men tycker det är mycket svårare.

Hallonmopeden: Ingen aning Försöker och vet inte hur jag gör. Brukar inte använda den så mycket..

Jätteglad för mina nya skuggor från www.pureluxecosmetics.com Gillar dem skarpt!

Idag har jag lila. Började med Mercury (från MUS) Sedan lite Romance (PL, ljust rosalila) och avslutade med Amethyst (mörkare lila från PL) i globlinjen och utmed fransraden. Svart eyeliner som jag suddade. Som eyeliner använder jag nästan alltid Celebration (MUS) när jag vill ha svart. När man blandar med vatten försvinner guldglittret och den blir sotigt svart istället. Perfekt att mjuka upp med tops sedan. Lägger ev. in bild ikväll

• Linny

Välkommen välkommen. Kul med flera proffs som kan ge oss andra wannabees lite tips

• Linny

Oj, vet inte vad de heter... Jag använder oftast en liten skuggborste (långt smalt skaft, runt mjukt formad borste med tät borst) för att dutta dit skuggorna. Sedan använder jag en smal lite mer rund pensel/borste i globlinjen. Suddar med en större (med borste i storlek av en tummnagel) eller den första borsten jag nämnde. Bra förklarat va?

Eyeliner lägger jag med linerpensel.

Svar på tråden Smink Smink Smink!