• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Men oj! Är du allergisk mot makeup eller vad är det han menar då? Förstår att det är skitjobbigt med acne, och för en som är så intresserad av smink som du är så är det självklart jättejobbigt att inte få hålla på med smink längre. Men vet läkaren det säkert eller var det en gissning?
    Usch vad jobbigt för dig! Kram!

• Fridapida
    Linny skrev 2007-09-24 16:05:46 följande:
    Men oj! Är du allergisk mot makeup eller vad är det han menar då? Förstår att det är skitjobbigt med acne, och för en som är så intresserad av smink som du är så är det självklart jättejobbigt att inte få hålla på med smink längre. Men vet läkaren det säkert eller var det en gissning?Usch vad jobbigt för dig! Kram!
    Nej jag är inte direkt allergisk. Men han menar att för att bli helt fri från finnarna måste jag låta bli. Men jag kan inte. Jag får behandla o behandla. Jag börjar imorgon så fort jag hämtat ut grejerna.
  • Yoyna
    Fridapida skrev 2007-09-24 15:49:25 följande:
    Jag vill idag lägga mig under täcket och inte komma fram på hundra år! Jag var hos läkaren idag eftersom jag har fått acne. Jag vill inte tro det. Min hud är sjuk... han menar att det kommer att gå över så småningom, men vem vet när?Som om detta inte vore nog så menade han att min tid som sminkad var över... Jag kan inte tro på honom... det kan inte vara så!!! Jag vägrar. Det värsta är att jag kan inte ens trösta mig med choklad...
    Usch va tråkigt för dig Fridapida! Blev riktigt ledsen när jag läste ditt inlägg! Fick du någon typ av medicin? Vet att det finns receptbelagda tabletter, men de ges nog bara till de med extrem acne för det är en del biverkningar.

Hoppas din hud självläker!
  • Yoyna

Företsten Fridapida,(om du vill svara förstås) var du till en läkare på vårdcentralen eller till någon på en hudmottagning?

• Yoyna

Företsten Fridapida,(om du vill svara förstås) var du till en läkare på vårdcentralen eller till någon på en hudmottagning?

• Honey1982
    Fridapida skrev 2007-09-24 16:04:47 följande:
    Never ever... men jag vet att jag kommer det ändå. Men han tyckte att man skulle låta huden vara ifred... inget smink o då behövde man inte rengöring o då så slapp man återfukta. No way! Aldrig.
    fy så trist.. hoppas så för din skull att det ordnar sig! fick du inte ens använda mineralsmink?
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-24 15:49:25 följande:
    Jag vill idag lägga mig under täcket och inte komma fram på hundra år! Jag var hos läkaren idag eftersom jag har fått acne. Jag vill inte tro det. Min hud är sjuk... han menar att det kommer att gå över så småningom, men vem vet när?Som om detta inte vore nog så menade han att min tid som sminkad var över... Jag kan inte tro på honom... det kan inte vara så!!! Jag vägrar. Det värsta är att jag kan inte ens trösta mig med choklad...
    Fridapida- Det är ju verkligen urjobbigt, både att huden är sjuk och att du inte får använda make up, du som är så intresserad och duktig på det. Hoppas det blir bättre snart*kram till dig*
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • maddie3
    Fridapida/Gråter
    vad tråkigt att din hud inte mår bra, jäkligt trist. Och absolut tråkigt att du inte får sminka dig! Du som sagt gillar ju smink o är duktig på det (efter allt jag läst om tips från dig på tråden, jag suger o tar till mig all info).
  • elma

fridapida: va tråkigt, hoppas verkligen att det blir bra. Du vet säkert om det men jättemånga reagerar med finnar och plitor av bismuthen/vismuthen i i.d:s foundation. Men eftersom du varit hos läkaren så vet de nog bättre. Läste på annat ställe om någon som inte reagerat på i.d förräns efter nästan ett år av dagligt användande. Skickar i alla fall några styrkekramar, du får ägna dig åt behandling och heltidsrådgivning åt oss!

• Fluffguf

Fridapida: Usch vad tråkigt! Men du kan ju alltid göra ett uppehåll med foundation och så ett tag för att låta huden vila lite. Men jag upplever själv att min hy blir bättre när jag använder foundation än när jag inte sminkar mig alls, de är ju så bra nu!

Svar på tråden Smink Smink Smink!