• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

Jag har lagt ut en bild på mig, man ser hur finnarna är på hela kinden. Jag har foundation över, men även rouge (nars orgasm) så ljuset faller rakt på.
    Men jag lägger ut bilden för jag la en enkel eyeliner idag. Jag vet inte själv vad jag tyckte... (men som sagt pms...) kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar eller ej. Jag tycker egentligen att jag har för runda ögon för eyeliner. Kom gärna med tankar om detta.

• Fridapida

Okej... nu ligger den nakna sanningen ute. Jag har lagt in en bild på mig helt osminkad o ofixad. Där ser man lite hur det ser ut. Precis nytagen... men den kommer nog inte få ligga så länge.

• Linny

Fridapida: Trist med acnen, men du är fin ändå
    Eyeliner är fint, men har du mascara på också? Ser nästan ut som om du bara har eyeliner och då tycker jag det behövs mer mascara.

Tog en bild idag men orkade inte lägga in. Var med muffin, lite lounge och Dubloon. Brun-guldig eyeliner. Får lägga in imorgon med nya sminkningen också..

• Yoyna

Fridapida: Kikade in på bilderna och jag tror säkert att det kommer att ge sig med rätt behandling och lite tålamod (hur lätt det nu är!)

Eyelinern var jättefint lagd, skulle vilja se en bild med lite under ögat oxå bara för att kunna jämföra!

• Fridapida
    Linny skrev 2007-09-24 22:19:18 följande:
    Fridapida: Trist med acnen, men du är fin ändå Eyeliner är fint, men har du mascara på också? Ser nästan ut som om du bara har eyeliner och då tycker jag det behövs mer mascara.Tog en bild idag men orkade inte lägga in. Var med muffin, lite lounge och Dubloon. Brun-guldig eyeliner. Får lägga in imorgon med nya sminkningen också..
    Det ser mindre ut på bilden tror jag... Men jag håller med om att det ska vara mer mascara, absolut. Men min är tyvärr nästan slut, så det är det första som inhandlas imorgon!
    Och tack, smicker värmer alltid.
  • Fridapida
    Yoyna skrev 2007-09-24 22:28:04 följande:
    Fridapida: Kikade in på bilderna och jag tror säkert att det kommer att ge sig med rätt behandling och lite tålamod (hur lätt det nu är!)Eyelinern var jättefint lagd, skulle vilja se en bild med lite under ögat oxå bara för att kunna jämföra!
    *håller tummarna* hoppas jag också.

Ang eyeliner...
    jag ska se om jag hinner lägga under ögat i dagarna. Tenta på fredag så jag kommer inte lämna lägenheten så mkt (dvs no smink). Jag gillar inte att ha eyeliner under ögat eftersom jag har så runda ögon... det vill inte gå ihop snyggt. Men sedan är det ju så att man har lite fixa-idéer för sig, ska lägga ut så fort jag kan.
  • Fridapida

Jag måste bara nämna en liten sak...

I torsdags köpte jag present på FACE här i Örebro till mamma, tre skuggor o en pensel. När mamma öppnar packetet där penseln ska ligga är det tomt. Den måste ramlat ur... Jag blev så ledsen (pms).
    Men så ringde jag dem i morse o tjejen som svarade trodde mig o lovade att jag skulle få en ny! Det kallar jag bra service.
    Tack FACE!

• Fluffguf

Frida: Vad snällt av FACE att ge er en ny pensel, vilken service! Det är så man får nöjda kunder!

Hoppas att din hud lugnar ner sig snart, det är inte roligt att ha problemhy! Jag har haft det i alla år, men det har blivit lite bättre det senaste året som tur är...

• Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-09-24 22:49:31 följande:
    Frida: Vad snällt av FACE att ge er en ny pensel, vilken service! Det är så man får nöjda kunder!Hoppas att din hud lugnar ner sig snart, det är inte roligt att ha problemhy! Jag har haft det i alla år, men det har blivit lite bättre det senaste året som tur är...
    Tur för dig! Skönt när det går åt rätt håll. Jag tror nog att jag kommer fortsätta kunna använda smink. Jag får bara göra tvärtom mot vad läkaren sa. Jag får fjäska ännu mer för min hy. Ska gå till min hudterapeut imorgon o se när hon tror jag kan gå på behandling. Huden får nog inta vara för irriterad när man ska göra behandling.

Min plan är alltså att ignorera hans "tips". Han är säkert den typen som tycker att bästa sättet att bli smal är nyttig kost o motion... istället för alla dieter som lovar så mkt mer!
  • Stella07

hej

här kanske ni kan svara på en bra sida i usa som man kan beställa id i från....med tanken påhur låg dollarn är....försökte på amazon men det verkar inte gå

Någon?????

Våran bebis kommer till oss 23 nov
Svar på tråden Smink Smink Smink!