• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Armani
    Fridapida skrev 2007-09-22 18:07:54 följande:
    En ljus guldig skuga låter mycket bättre. Till sotade ögon tycker iofs jag att man inte ska ha highlighter. Det tar lite bort grejen. Om man ändå vill lägga lite så var sparsam.
    Ok, tack så mycket Tror jag skippar den då
    En vacker dag hoppas jag att du kommer för att stanna hos oss!
  • Fridapida
    Lejån skrev 2007-09-22 18:13:34 följande:
    Fridapida: Den är typ olivgrönmetallic, såååå nice!!
    [/citat]

Måste kolla upp den nästa vecka! Kan vara intressant.
    Armani skrev 2007-09-22 18:14:35 följande:
    [citat]
    Ok, tack så mycket Tror jag skippar den då
  • Lejån

Fridapida:
    Ja, jag kan inte tänka mig att du inte kommer tycka om den.

• Yoyna
    Lejån skrev 2007-09-22 18:13:34 följande:
    Den är typ olivgrönmetallic, såååå nice!!
    Låter grymt snyggt! Vill ha!

Armani: Ang. Higlighter eller inte så måste jag säga tvärtemot Fridapida... Jag skulle ta en ljus highlighter, gärna åt det guldiga hållet om resten av maken går i guld. Eller åtsminstone nån ljus skugga hela vägen upp till ögonbrynet. Med övre delen av ögonlocket helt omålad så tycker jag att sminkningen känns ofärdig. Men det är säkert bara jag!
  • Majestic

Noterar, Kajalpennan som hör till "wild", olivgrönmetallic,,,, det låter ju superfint*ska kolla in den* !!

I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Lejån

Ni som handlat från PL, vilka är era favoritfärger?? Jag har gått igenom alla mina nu och upptäckt att många är ganska lika varandra. Min tanke är att jag ska se om några på jobbet vill köpa av mig någon så jag kan beställa andra färger istället.

• elma

Lejån: jag har inte fått min beställning från Pl än, men jag känner igen fenomentet med många nästan likadana färger, jag har flera rosa, brun skuggor som är nästan identiska men jag kan inte med att göra mig av med dem , får se hur det blir med mina PL.

Två frågor till alla:
    Läste på mitt amerikanska forum för mineralsmink, att flera använder en microfiber-duk, dvs. en "vanlig" städtrasa att tvätta sig i ansiktet, tillsammans med rengöringstvål. Det ska tydligen vara bra för "exfoliating", dock varnades det för att man inte skulle underskatta effekten och man skulle definitivt inte skrubba för hårt. Jag känner själv att jag har väldigt blandnd hud och "fjällar" ofta så det kan nog funka ist. för skrubbkräm....vad tror ni???

Den nästa fråga; Är det någon som använder någon slags facial-sray/sist för att "sätta" mineralfoundation. Också ett tips från samma forum, jag blir så nyfiken. Tydligen ger det ett ännu mjukare intryck än vad mineralsmink redan ger. Undra om man kan använda cliniques facial moisturiser??? vad tror ni?

• Honey1982
    Lejån - den kajalpennan är så snygg

Armani - hur blev sminkningen?

Igår köpte jag med mig microshadow Pacific (som hör till temat Spy som släpps på torsdag) och en twinkle eyeshadow i färgen Atom.  Har inte varit så förtjust i twinkle eyeshadows innan men när man blandar en skugga med blend & fix och sen lägger på glittret blir det såå snyggt
  • elma

dagens sminkning är inlagd. Dock överensstämmer inte färgerna på fotot med smink burkarna med verkligheten.
    Den ena skuggan ser väldigt turkos ut, men den är mörkt grön, med guldglitter i. Sen den rosa, det är pure radience och har ingen färg utan ger lyster, änvänt den längst upp som highlighter. Den lilla burken är en mossgrön skugga från Alima, första ggn jag provar deras smink, måste säga jag blev helt impad av krämigheten i mineralerna, har använt den våt som liner. i.d:s truegold som bas och en kakigrön på nedre delen av ögonlocket och den guld/grönglittriga i yttredelen och upp mot globlinjen.

Svar på tråden Smink Smink Smink!