• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf

Fridapida: Usch vad tråkigt! Men du kan ju alltid göra ett uppehåll med foundation och så ett tag för att låta huden vila lite. Men jag upplever själv att min hy blir bättre när jag använder foundation än när jag inte sminkar mig alls, de är ju så bra nu!

• Petrah

jag skulle gärna vilja ha lite tips om hur man sminkar sig bäst under ögat. alltså med ögonskuggan?? jag gillar mörka färger, vill gärna se bilder oxå

Wild, Raw and Beautiful
  • elma

kan tilläggat att jag fått mina PL-skuggor idag...I´m in love again...jag blir det varje gång jag får paket från USA...och det är lite för ofta (i varjefall på senare tid)

pushar fortfarande för www.aubreynicole.com som har fraktfritt (fall07) månaden ut. Har beställt en "flocked sponge" och en primer därifrån +lite annat en annan dag. Suveränt att beställa i omgångar när det är fraktfritt, det är jag inte van vid!

• maddie3

elma/Skrattande
    har www.aubreynicole.com en viss summa som är minimisumma för att kunna beställa? En del har ju som sagt att man måste beställa för typ 100-200 kr för att de ska skicka.

Förresten har jag oxå fått mina skuggor från PL o de är sååååå fina, imorgon ska jag prova. Vågade faktiskt beställa en riktigt rosa variant o en knallblå variant, de är superhäftiga i färgen. Ska bli kul att testa dem.
    Men vill ha tips på vad för andra färger man kan kombinera dem med typ om man har den knallblå på ögongloben men vill ha en annan färg upp mot ögonbrynet, hoppas ni förstår vad jag menar.

• Billy och Jag

fick mina från PL i dag också.. såå fina!! Men en pensel var verkligen dålig.. men men.. de va så billigt!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • elma

maddie: nej de har ingen minimisumma. Jag la 2 beställningar förra veckan, den ena på 8$ och den andra på runt20$. Har inte läst nånstans att de har minimisummor.

• maddie3

elma/
    är jättenyfiken på deras primer. Är du supernöjd med den? Köpte för ett tag sen en från Lumene o den var riktigt dålig ser ut som en flottig stekpanna i ansiktet...inte kul Ledsen kanske inte passar mig med lite fet hy/bland hy!

• Fluffguf

Jag vill också ha det jag beställde från PL

• elma

jag har inte fått den än, primern alltså, så jag vet inte hur den är, men jag hoppas den är bra! Har dock läst m den på ett amerikanskt forum, där det skrevs bra saker om den.

Svar på tråden Smink Smink Smink!