• Linny

Smink Smink Smink!

Nathalie009 skrev 2007-11-22 08:59:37 följande:
    vet inte om ja redan frågat men kan nån snälla tipsa mej på en bra foundation som e tunn och typ halvtäckande, som kostar 100-300 kr och som man INTE får finnar av ? =)
    Alltså, jag har provat massor av olika och har inte direkt haft problem med finnar. Men min hy har blivit allra bäst sedan jag började med mineralfoundation och andra mineralprodukter. En foundation från tex. Everydayminerals kostar 12 dollar. Det är under 100 kronor. För att veta vilken färg man ska ha, så kan man beställa ett provkit. Det kostar ingenting och du betalar frakten på ca 40 kronor. Då får du tre små burkar med olika färger på foundation (färgerna får du välja själv) en rouge och en concealer. Prova!

Annars har jag varit rätt nöjd med min foundation från Makeupstore. Men den kommer ändå inte i närheten av detta.
  • Linny

Lumene, Isadora, Lóreal osv är inte riktiga mineraler. De har fått skitdåligt i test. Då hade jag faktiskt hellre köpt en vanlig foundation. Vet en kompis som köpte den där som ser ut som ett puder, men i krämform. Alltså som i en puderdosa. Kanske var det l´oreal. Hon var jättenöjd med den, men jag vet inte hur det blir med finnar eller hur länge den håller. Den hade tydligen fått rätt bra i test i alla fall. Det var ingen mineralmakeup alltså, men jag hade hellre köpt den än Kicks varianter av mineralmakeup.

• Linny

Man kan också köpa ett kit, i fullstorlek. SKitbra pris!!
    36 dollar, alltså knappt 300 kronor. Då får man 2 foundations, 2 rouge, 1 concealer, 1 finishing dust och 2 borstar. Du får välja alla färger själv och vilka borstar du vill ha. Super!

• Linny
    Fridapida skrev 2007-11-22 09:31:04 följande:
    Alltså det är ganska olika vad vi reagerar mot. Men jag antar att du tänker på en foundation som inte täpper till porerna. Alla foundationes som innehåller mineraloljor gör det. Mineralolja fungerar på det sättet.Vill man ha en så naturlig foundation som möjligt tycker jag att mineralsmink är det bästa alternativet. Blanda INTE ihop mineralsmink o mineraloljor. Inte samma sak.Jag gillar ID, men det finns väldigt många fler o billigare alternativ på marknaden. Men var snäll o hoppa över IsaDora o L*Oreals alterantiv. Bortkastade pengar.
    Jag är sugen på att testa ID någon gång. Mest för att se om det är bättre än det jag har. Isåfall kan jag tänka mig att lägga ut de extra pengarna på det. Men vill prova ordentligt, så jag inte reagerar på bismuth.
  • Linny

Har testat diors photoperfect eller vad den hette. Fick inga finnar, men den var rätt parfymerad. Kostade väl runt 450 kr.

• Linny

Jag kan tyvärr inte sånt tillräckligt bra Hoppas Fridapida kan hjälpa dig. Hon verkar ha stenkoll.

• Linny
    LMK skrev 2007-11-22 09:54:56 följande:
    Snyggt som vanligt! Tycker du passar jättebra i den lila tonen. Sen blir det otroligt läckert när du målar den inre fransraden av ögat! Jag ser inte klok ut om jag gör det... får se om jag vågar visa det vid tillfälle
    Jo testa!!! Din sminkning var också jättesnyggt som vanligt!
    maddie3 skrev 2007-11-22 10:01:13 följande:
    Jag tror märket är Max factor som har den foundationen  i burk som ser ut som puder. Fick för en tid sen ett erbjudande på posten om att köpa den för ett rabatterat pris, men köpte den inte. Jag använder mineralfoundation, men tycker det tar för lång tid att buffa.....har mest tid på helgerna. Ska nog köpa max factor o ha som extrafoundation när det behöver gå fort. Men det kanske det inte gör med max factor, kanske den tar lika lång tid :)Men jag är jättenöjd med i.d mineralfoundation, deras ögonskuggor.Igår köpte jag flera av MAC´s pigment, tror jag fick ihop åtta skuggor Så nu måste jag ha en stoooor makeup väska, har önskat mig den lådan/verkstygslådan från JULA i julklapp, för att få plats med alla skuggor och dylikt.
    Ah, det var nog maxfactor.

Jag tycker också det tar lång tid med kabuki. Köpte en svamp (flocked sponge). Går så mycket snabbare!!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!